شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۹۴۷ دیدگاه
  1. Xbox one xbox one

    ایکس باکس وان بهتره تا ps4 آشغال واقعا ۴k نشون میده ریده ایکس باکس وان بهتره ولی ps4 بازیش بیشتر گیر میاد راستی یکی از کاربران به سونی گفته xbox one vs ps4 کدوم به
    سونی فحش داده به مایکروسافت سونی چه اختراعی کرده مایکروسافت ویندوز اختراع کرده xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one xbox one

    1. Keiser

      خوب در جواب شما باید گفت که یه جستجو تو اینترنت بکنین و ببینین که سونی چه اختراع هایی که نکرده!
      در مورد مایکروسافت هم اینو بگم که درسته بیل گیتس رو خیلی دوست دارم ولی کلا همیشه یه تنفری از این ویندوز هاش داشتم (طرفدار اپل هم نیستم) همیشه هنگ داشته حتی تو بهترین پی سی ها!!!
      الان بعضی ها می گن اندروید بده چون ویروس زیاد داره شاید یادشون نیست که این سیستم عامل مایکروسافت چقدر با این ویروسی شدنش دهن کامپیوتر و فایل هامونو سرویس کرده!!!

  2. مسعود

    به نظر من اینکه ما چون تو ایران ps4 طرفدار بیشتری داره یا لوازم و بازیهاش راحتتر گیر میاد و یا ….نباید واقعیت و ندیده بگیریم
    از نظر من چیزی که الان کاملا جهانیه و در کشورهای درجه ۱ دنیا بیشتر طرفدار داره و دیدم همون X box 1 هست.
    به نظر من همیشه ۱ قدم از ps4 تو دنیا جلوتر نه تو ایران

  3. atrin

    من هم ایکس باکس وان استفاده کردم هم پی اس ۴ الان هم ps4دارم دسته های ps خوش دست تر از ایکس باکسه و من در کل psرو به xbox ترجیح میدم

  4. هیراد دهقان

    واقعا میشه روی ایکس باکس ویندوز ۱۰ رو نصب کرد؟ یعنی هر وقت روشنش کنیم ویندوز ۱۰ بالا بیاد و بتونیم نرم افزار های ویندوز رو روش نصب کنیم؟

  5. هادی محمدی شاهد

    برای کسانی که گرافیک بهتر و سخت افزار قوی تر میخواهند ps4
    برای کسانی که بازی های چندرسانه ای تر و دوربین و … میخواهند xbox

    ولی من ps4 و گرافیک بازی هاشو ترجیح میدم بنابراین فقطططط ps4

  6. سید احمد

    ۱۰۰ درصد ps4 بهتره با اختلاف هم بالاتره

  7. faramarz

    PS4

  8. امیرعلی

    باید ببینی انجصاری های کدومو بیشت دوست داری. از انحصاری هم بگذریم قدرت گرافیکی xbox در برابر ps4 هیچه که البته یکی شاید بگه من همون قدرت ایکس باکس وان کافیه. ولی مهمترین عامل تصمیم گیری برای خرید باید این باشه که ببینی دوستات بیشتر از چه کنسولی استفاده میکنن تا تو هم بتونی با اونا آنلاین بزنی و تعامل داشته باشی چون اینجوری حالش بیشتره

  9. اميرحسين شيخان

    ایکس باکس

  10. علی عباسی

    Playstation نه تنها از هارد اکسترنال پشتیبانی میکند بلکه قابلیت دانلود بازی و آپدیت را در هالت استندبای دارد(در صورت داشتن اکانت +PS)
    این کنسول با استفاده از دوربین مخصوص فرامین صوتی و تصویری را هم اجرا میکند که اینها را در راستای تکمیل مقاله نوشتم.عینک playstation VR هم که نیاز به تعریف ندارد.
    دیگر انحصارهای این کنسول بی رقیب Remastered شده های نسل قبل مثل The Last of us,uncharted collectionو God of War میباشند.
    در مجموع به عنوان کسی که همه کنسولها را امتحان کرده میگویم که playstation در این نسل با اختلاف زیاد پیشرو است.

  11. ابوالفضل

    همیشه مایکروسافتو بیشتر قبول دارم

  12. محمد محمودی

    بهترین بازی های ps4 همان بازی های انحصاری اش هستند
    عناوینی که نیاز به معرفی ندارند ….
    حال سوال اینجاست که در صورت نبودن بازی با کیفیت انحصاری آیا بهتر بودن مکان آنالوگ ها یا پشتیبانی از ویندوز اهمیتی پیدا می کند ؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما