شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۹۴۷ دیدگاه
  1. محمد

    فقط ps4 .بخاطر بازى ھاى انحصارىش مثل god of war نھ مثل پىاز . بعدشم ما فن ھاى ps4 دستھ عالى کىفىت ۴کا پارتى با دوستا و بقىشو دارىم اگھ بخواىم عىنک واقعىت مجازى و ھدستم بخرىم عالى مىشھ ولى xbox چى دارھ البتھ xbox دستش قشنگ ترھ ولى ps4 بھترھ

  2. امیر عباس

    به نظرم ایکس باکس وان مث گوشی ی سری برنامه و … داره و به کامپیوتر وصل میشه ولی ps4 بازی انحصاریش بیشتر و بهتره مخصوصا تا دو سال اینده و بازی هاش ببشتر گیر میاد وگرنه اگه یکی ایکس باکس وان بخره پشیمون نمیشه که بره ps4 بخره:))

  3. میثم

    به نظر من ps4خیلی واسه ما که تو ایران زندگی میکنیم بهتره/از هر نظر که باشه چه سخت افزاری و نرم افزاری

  4. علی

    ps4 از یه نظر خوبه xbox از یه نظر ولی ps4 باحال تره

  5. ابوالفضل

    سلام
    من ۶ ماه پیش اکس باکس وان باندل الیت رو خریداری کردم،هم زمان با من دوستم پی اس۴ خرید. وقتی چند هفته با کنسول ها کار می کنی متوجه میشی که خیلی از قواعد فقط روی کاغذ برتری رو نشون میدن. یکیش همین گرافیک بالاتر و توان پردازشی برتر پی اس۴ هست. این که پی اس۴ بازی های مالتی پلتفرم رو با رزولوشن بیشتر اجرا میکنه درسته اما غالبا در حدی نیست که با چشم بشه تشخیص داد و دومین نکته تو خرید کنسول اینه که نباید حرف اول رو سخت افزار بزنه! این یک باور غلط از زمان خریدن کامپیوتر برای بازی در ذهن ما ایرانی ها مونده! تو خرید کنسول فقط باید به بازی ها و کیفیت اجرای اون ها توجه کرد مثلا اکس باکس بازی انحصاری بی نظیری در سبک ریسینگ داره(سری فورزا) که با کیفیت فول اچ دی و فریم۶۰ اجرا میشه …خب دیگه فرقی نمی کنه که سخت افزارش چی باشه! مهم اینه که بازی با این کیفیت و فریم میتونه اجرا کنه.
    این که اکس باکس وان بهتره یا پی اس ۴ هیچ جواب دقیقی نداره چون کاملا به سلیقه ی گیمینگ افراد بر میگرده من یه گیمر در سبک ریسینگ هستم پس باید میرفتم سمت اکس باکس وان باندل الیت با گیم پد معرکش!
    برتری دو کنسول رو ۹۰درصد بازی های انحصاری، کیفیت اجرا و سلیقه ی شخصی مشخص می کنه و ۱۰درصد طراحی کنسول و منوی دستگاه و…
    اگر طرفدار سبک ریس هستید یا بازی های حرکتی براتون جذابه بی شک باید اکس باکس وان بگیرید. اگر بازی های ماجراجویی رو میپسندید بی شک سمت پی اس۴ برید.
    در مجموع واژه ی کنسول برتر هیچ وقت جواب واحدی نداره، بلکه بهترین کنسول با توجه به سلیقه و کاربرد شخص مشخص میشه و برای هر کاربر متفاوته.

    1. حامد

      بعضی از کاربرا چشاشون یا ضعیفه یا مشکل داره!!!! من رزولوشن qhd و full رو براحتی تشخیص میدم . نمیدونم بعضی از دوستان با رزولوشن ۷۲۰pبازی میکنن میگن انچنان فرقی نداره؟؟ نداره؟ بابا دو برابر پیکسل بیشتر داره ؟؟ یعنی خیی بازی با جزعیات و بیشتر لذت میبره ادم. اصلا منطقی نیس دوستان میگن ی کوچولو کیفیتش بیشتره؟ داداچ نگو

  6. حسن

    دوستان الان تو کشور ما PS4محبوب تره و بازی هاش به راحتی قابل خرید و تعویضه و کیفیت تصویرش هم یکم بیشتره که با چشم قابل مشاهده نیست و قویی تر هم هست فقط باید بکم کیفیت دسته تو مدل اسلیم کم شده

  7. مهدی

    سلام دوستان انتخاب کنسول بازی تقریبا یک چیز سلیقه ای طبق عادت یا کنسول اولیه ای که ما انتخاب کردیم و به اون عادت کردیم مثلا شکل دسته یا بازی ها و منو که تو کنسولهای مخطلف جای دکمه هاشون با هم متفاوت هنگام استفاده کسانی که از کنسولهای هر دو شرکت استفاده کردن ۱۰۰% متوجه منظورم میشن غیر از این مورد تفاوت چندانی ندارند تو بعضی چیزها کنسولهای سونی بهتره ولی کنسولهای مایکروسافت هم مزایای زیادی داره هردو عالی هستند و ساخت بسیار خوبی دارند مخصوصا مدلهای بعد از مدل اولیه کنسول که بتا به حساب میاد.

  8. m.m

    سلام .دیجی جان این چه نظرسنجیه که گذاشتی خب یه چیز واضحیه که PS4 بهتره تا ایکس باکس .همقیمتش دربرابرکارایی که میده.هم برند محبوبترش .و هم قابلیتش ها هم کیفیت بازی های انحصاری .هم وسایل جانبی های بیشتر وخیلیییییی چیزای دیگه که تو این مجال نمیگنجه……….به نظره من که اصن باید ایکس باکسو از رده خارج کنن و بهش بگن تو کجا و نبرد با بزرگان ….

  9. زهرا

    الان همراه با XBOX one باید کینکت هم جدا خریداری بشه یا این قابلیت رو داره؟

    1. مهدی

      بستگی داره . موقع خرید باید تصمیم بگیرید با کینکت باشه یا فاقد کینکت . وان S بدون کینکت عرضه میشه و باید جدا بخرید . به این نکته توجه کنید که کینکت تنها اگر بعدا بخاید بخرید براتئن گرون تموم میشه . پس همزمان با دستگاه بخرید

    2. محمدرضا

      برای ایکس باکس وان باید براش یا همراه باش بخرید برید توی قسمت کنسول خانگی، مایکروسافت، در اونجا می بینید که با کینکت یا بدون کینکت موجوده وکینکت جدا در قسمت لوازم جانبی کنسول برای ایکس باکس وان وجود داره.

    3. محمد

      جدا باىد بگىرى

  10. علیرضا

    به نظرم ps4 بهتره چون تو ایران اینو بیشتر دارند و راحت تر میشه با دوستای دیگه ارتباط رقرار کرد

  11. میثم

    صد در صدر ps4 خیلی سرتره اصلا بازیهای بهتری هم داره

    1. ..

      ?W.T.F

  12. abbas salimi

    سلام.باتوجه به اینکه توی ایران فروشگاههای بیشتری برای فروش بازی های ps4 نسبت به xbox وجود داره و افراد بیشتری ps4 دارن خرید و تعویض بازی ps4 خیلی راحتتره.درضمن اکثرا بازیهاشون یکیه و جز چنتا بازی انحصاری تفاوتی ندارن.مشخصات سخت افزاریشونم تقریبا یکی هست.در اخر باتوجه به قیمت و سخت افزار تقریبا مشابه و بازیهای تقریبا مشابه،با توجه به پیدا کردن راحتتر لوازم و بازی های ps4،من ps4 رو پیشنهاد میکنم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما