شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۹۴۷ دیدگاه
  1. محسن

    ایکه سونی برتره که شکی توش نیست اگه بعضیها فک میکنن ایکس باکس بخاطر کینکت برتره بخوان برن سمت اون باید بگم که کینکت فقط واسیه بچها ساخته شده فقط کافیه چند روز باهاش کار کنید متوجه میشید منم قبل ازینکه بخرم فک میکردم چیز جالبیه ولی خستتون میکنه تنها بازی ای که میتونید با دوستاتون جمع بشیدو هر از گاهی بخندید همون بازیه جاست دنسه که رو ps4 هم اجرا میشه اونم استفاده زیادش خستتون میکنه کیفیتیهم که من تو نسل قبلشون هردوتاشو داشتم هم ps3 هم xbox قشنگ گرافیک تو ps3 بالاتر بود ازونجایی که من رزیدنت اویل پنجو رو دوتاش بازی کردم مثلا ماشین تو زمین خاکی دستی میکشید توی ps3 قشنگ ریگ از چرخا پرت میشدو معلوم میشد ولی تو ایکس باکس فقط ماشین تاب میخورد.انحصاریهاهم که اگه halo رو بخواین انحصاریش در نظر بگیرین که بهتون پیشنهاد میکنم دستینیم بازی کنید که اومد واسه همه کنسولا.بازی تایتان فالم که واسه ps4 زده شد.تامب ریدرم که زدن واسه ps4م که در اصل این بازی طرف سونی بود یهو هواییش کرد مایکروسافت ولی خوب سونی ضرری نکرد بلکه سودم کرد چون انچارتد ۴ خوب برتریشو نشون داد بد تامب رایدرم اومد واسه ps4.کلا سونی امتحانشو پس داده و تجربشم تو کنسول خیلی بیشتره و اینکه ژاپنو همه بیشتر قبول دارن تا اون پول پرستارو.دستیه ps4م چون همیه گیمرا اکثرا قدیمین و از سونی شروع کردن و عادت کردن به این نوع دسته سونیهم سنت شکنی نکرده و اصالتشو نگه داشته.ما که راضی ایم

    1. آقا نیما

      الان شما مدل اسلیم از این دو دستگاهو مقایسه کن ۴k با hdr
      راستی xbox x رو از قلم ننداز
      xbox one x THE most powerful gaming consoul in the world

  2. مهدی

    بچه ها یه سوال داشتم
    آیا ایکس باکس وان اس هم مانند ایکس باکس وان به اینترنت نیاز داره یا نه؟
    فقط توروخدا زود بهم گید لطفا

  3. ناشناس

    فقط پلی استیشن ۴ . تمام

    1. amirmahdi

      دوستان عزیز نیازی به بحث کردن نیست کیفیت ها یکسان اما بازی هایی مانند fifa 17 یا fifa 16 یا بقیه فیفا ها روی کنسول xbox one کیفیت بیشتری دارند اما بازی هایی مانند pes و … رو ps4 کیفیت بیشتری دارند

  4. حفیظ

    سلام و صد سلام بر همه دوستان

    من میخام فقط فوتبال یا بقولی PS بازی کنم کدوم بهتره

    لایک کنین همه جواب بدن

  5. متین

    سلام داداشیای عشقی. من اصلا حوصله ندارم ۲۰ تا بازی بریزم هر چند دقیقه که حوصلم سر رفت بازیرو عوض کنم.
    فقط فیفا بازی میکنم با gta v حالا میخوام ببینم کدومو بگیرم اگه کمک کنید ممنون میشم????????

    1. DaRiUsH

      سلام خدمت شما دوستان عزیز.
      من از پلی استیشن یک که وارد بازار شده تا الان تقریبا تمام کنسولهای پلی استیشن و مایکروسافت را داشتم و تمام و کمال بازی کردم!همه اونا توی دوران خودشون عالی بودن و بدون نقص.اما اگر بحث رقابت و برتری کدوم کنسول هست باید از تجربه خودم بگم که هرگز مایکروسافت امریکارا با کمپانی ژاپنی که الان تمام محصولاتش ساخت چین هست مقایسه نکنید.مایکروسافت ازنظر نرم افزاری و سخت افزاری همیشه بالاتر از سونی بوده.
      بازی جی تی وی اول برای ایکس وان به بازار اومد و چند ماه بعدش سونی الگو برداری کرد،پس صد در صد ایکس باکس وان توی این بازی برتره!
      اگر پی اس یا فیفا بازی میکنی:گرافیک توی هردو کنسول برابر هم هست،اما از نظر گستردگی بازی و انلاین بازی کردن که الان باب شده بازم مایکروسافت چند قدم که هیچ باید بگم چند کیلومتری جلوتره.من هم ایکس وان دارم و هم پلی فور،در کل محصول مایکروسافت چیز دیگه ای هست.

  6. مهدی

    با سلام من آگه بخام یکیشون بگیرم کدومو بگیرم خوبه با توجه به اینکه مودم و انترنت هم ندارم

  7. استاد گیمر

    Xbox چون بازی هاش در مدل های مختلف به هم میخوره در نتیجه کنسول قدیمی نمشه و همیشه بازی های جدید براش میاد تو بازار ولی در ps هی مدل های جدید تر میاد و به سرعت قدیمی میشه حالا از کجا معلوم فردا ps5 نیاد اون وقت بورس ps4مثل ps 3 و ps2 میپوکه تازه بازی هایps4 قیمتش خیلی نسبت بهXbox گرون تره

  8. مهدی

    PSقابل مقایسه نیست اصلا کیفیتی که PSداره ایکس باکس نداره فقط سونیییییییییییییییی

  9. دانیال

    این دوتا کنسول دست کمی از هم ندارن
    ولی من ایکس باکس بیشتر دوست دارم
    از نظر طراحی بخوای برسی کنی ایکس باکس خیلی سر تره،مثلا دسته ایکس باکس خیلی شیکه
    خود کنسول طوری طراحی شده که همه جوره میشه گذاشتش
    از نظر گرافیکی هم ایکس باکس سر تره
    کلا پرچم ایکس باکس بالاس

    1. Ghost

      داداش خب تو الآن میگی ویژگی هاى PS4 هم همینه فقط دسته ها فرق داره که اونم با دسته های PS4 راحت تَر و روان تر میشه بازى کرد و گرنه دسته های Xbox قشنگ تره . ولی خب قبول کنید PS4 خیلی خیلی از Xbox بهتره .

      1. Mehdi

        داداچ اگر بری خوب مطالعه کنی بهترین دسته از نظر کارایی وشکل وابعاد دسته ایکس باکس بوده که اول شده

    2. آقا نیما

      the most pwerful gaming consul in the world

  10. طاها

    فقط پی اس ۴

    1. Sepehr

      موافقمم
      خیلییی بهتر از xbox1
      از همه نظر

  11. omid

    من خودم تا چند ماه قبل ۳۶۰ داشتم که همه جوره ازش راضی بودم از نطره لایو،از نظره بازی و قیمتش …….اما نسل هشت داستان پیچیدس خودم دوست داشتم وان بخرم اما تا فهمیدم باید اینترنت داشت برای بالا اومدن بازی نظرم کامل برگشت تو مغازه بودم واسه خرید وان که پشیمون شدم و فور خریدم کنسوله خوبیه اما واقعا شبکه انلاینش اذیت میکنه و داغ کردن کنسول انگار میفهمی که داره بهش فشار میاد ازون بدتر اینه که اصلا راحت نیستم با کنترل یا همون دستش خیلی زیبا و شیکه دستش اما راحتی که تو نسلهای قبلی سونی بود رو فور نیست واسه همین میگم کاش وان میگرفتم چون واقعا دستش ومشگل داغ کردن به این شکل رو نداره

  12. mohammad.mousavi

    معلومه که ps4 از هر لحاظ بهتره بازی های اون خیلی بهتراز xbox1 من به اونایی که میخوان کنسول بازی بخرن حتما ps4 بگیرن بازی های خیلی قشنگی داره مثل god of war 4 ,uncharted 4 و the last of us که بهترینو قشنگ ترین بازی که تو عمرم کرده بودم

    1. رامتین

      دوست خوبم ماشین زمان ات رو بمن قرض میدی میخوام گاد اف وار ۴ بگیرم از اینده مگه ۴ اومده که میگی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما