شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۵۹۶ دیدگاه
  1. اسماعیل

    از لحاظ قیمت و پشتیبانی و خدمات پس از فروش و امکانات زیادی که در زندگی روزمره به کار میرود نوت۸ بسیار مناسب میباشد
    ایفون۱۰ نواوریهایی را به کار برد که کاربرد خاصی ندارد و برای سرگرمی بچه ها و نوجوانان مناسب میباشد.

  2. حسین محمدی

    تقریبا همه تفاوتا گفته شد
    اما چیزی که همه میدونن اینه که آی او اس دست کاربر رو میبنده.منوهای قدیمی و فرسوده.حتی رابط کاربری ای که داره فسیل میشه.
    شما برای تغییر فریم ویدیو بری تنظیمات کلی!!بن بست های زیاد.میشناسم که حاضر نیستن دیگه آیفون بگیرن.
    اما چیزی که واقعیته در عین حال سعی کرده کارارو خودش راست و ریس کنه تا کاربر به زحمت نیفته.ولی هیچ وقت نمیتونه جبران کنه.شاید جواب حرفم این باشه اپ استور غنی.
    و برای من انحصارطلبی(زور گویی) اپل ناخوشاینده.پورتی که به خوبی جواب میده رو حذف کرده به بهانه پیشرفت تکنولوژی.که شما با همون میتونی گوشی رو به یه دنیا وصل کنی!ولی از اونطرف امکاناتی رو بعضا ارائه میده که (به ندرت ) نو و تازه ان.
    حالا اندروید و نوت ۸
    امکانات فراوان!در کلمه خیلی به چشم میاد و اغوا کنندس.ولی شاید این ذهنیت پیش بیاد خب سرعت کاهش پیدا میکنه.ولی از نظر من با قدرت پرچمدارای امروزی مشکلی پیش نمیاد و شما راحت کاراتونو انجام میدید.
    اما چیزی که درباره اندروید وجود داره و تیغ دولبس متمرکز نبودن قابلیت ها و اماکانات گوشی هاست.از یه طرف باعث رقابت از طرفی باعث حس کمبود.(مثل من که دست روی هر گوشی ای بذارم یه چیزی کم داره) نوت ۸ هم مستثنی نیست.گرچه در حال حاضر امکانات بیشتری نسبت به رقبا ارائه میده.

    دوربینو بخوام مقایسه کنم صد درصد نوت.چیزی که من در آیفون ۷ دیدم ثبت تصاویری قهوه ای گونه غیر واقعی از افراده.حداقل وقتی غیرطبیعی ثبت میکنه زیباتر ثبت کنه نه زشت تر و زردتر!! که نسبت به نسلهای قبل خود آیفون پسرفته و ضعف اپله که با قابلیت اچ دی آر صورت افراد رو داغون میکنه. و نظر خود من اینه گوگل پیکسل و اچ تی سی U11 دوربین تک گانه! بهتری دارن.
    اینم بگم دوربین سلفی اینقدر بسته؟؟؟ اونم ۷ مگاپیکسل فقط.به همراه اصلاح افتضاح. تشخیص عمق بهترین نمیکنه.

    زیبایی ام سلیقس.درسته آیفون کم حاشیه تره در نگاه اول ولی نوت از کناره ها واقعا بی حاشیس!!!
    درباره فیس آی دی که تو مراسم دچار مشکل شد و جای افتضاح سنسور نوت نظر خاصی ندارم.

    در آخر هم نوت با قلم معروفش به شما در انجام کارهای حساس و ظرافت مثل برنامه snapseed خیلی کمک میکنه.

    انتخاب من نوت هست به خاطر درگاه میکرو و ۳.۵ و دوربین بهتر.

  3. شهراد فرقانی

    با توجه به اینکه تو ایران هستم، انتخاب نوت ۸ خیلی معقول تر هستش
    اگر خارج از ایران بودم شاید تردید میکردم ولی الان هیچ تردیدی تو انتخاب نوت ۸ ندارم.
    در ضمن اپل باید یه فکری واسه طراحیش بکنه. طراحی آیفون ۸ که تاسف بار بود آیفون ۱۰ هم پشتش و فلز براق کنارش خوب بود ولی جلوش فوق العاده بد.

  4. هادی

    به نظرم نظرسنجی بین یک گوشی فبلت و گوشی غیر فبلتی درست نیست
    چون اگه امکاناتشان را کنار بگذاریم کلاً بعضی از افراد گوشی بزرگ فبلت دوست ندارند و برعکس این هم هست که گوشی غیرفبلتی دوست ندارند

  5. هادی

    به نظرم نظرسنجی بین فبلت با گوشی غیر فبلت درست نیست چون بعضی افراد کلاً فبلت دوست ندارد و برعکس

  6. محمد جواد

    من از گوشی‌های سامسونگ تجربیات خوبی نداشتم.

  7. محمد جواد

    من از گوشی های سامسونگ تجربیات خوبی نداشتم

  8. رضا چراغی آزاد

    سلام و درود به آقا محسن چینه کش 🙂
    خب نوت ۸ از هرنظر بهتره
    هم قیمت هم کارایی
    اپل یجورایی احساس میکنم این مدل گوشیرو زد که از قافله عقب نمونه و یچیزی ساخت که فقط بگه منم ساختم وگرنه اصلا به اپل نمیاد این مدل گوشی .
    به اپل میاد یدونه گوشی بزنه بالا پایین گوشی کلی حاشیه داشته باشه و یدونه دکمه گرد همیشگی پایین گوشی .
    کلا هرجور به قضیه نگاه میکنم میبینم نوت ۸ انتخاب صد در صد بهتر و عاقلانتری هستش .

  9. مجتبی

    هیچ کدوم اپل و سامسونگ پولی که واسه این گوشی ها میخان بیش از حد زیاده و قیمت هاشون بیش از حد داره زیاد میشه
    هر چقدر هم که امکانات زیاد و قدرتمند باشن بازم کسی که بخاد بازی کنه سراغ گوشی نمیره کسی هم که بخاد عکاسی کنه میره سراغ دوربین ها واقعا دلیل این قیمت بالا چیه ؟ فقط سال به سال دارن اعدادو بالا میبرن در صورتی که گوشی های دو سال قبل این شرکت ها هنوز هم به شدت قوی هستند

  10. شاهرخ سخاوی

    من نه گوشیم سامسونگ نه آیفون ولی اگر بخام یکی از این دوتا گوشی رو انتخاب کنم نوت رو انتخاب می کنم. به خاطر اینکه به جز ۱،۲ مورد تو اکثر موارد نوت بهتره یا خیلی کاربردیتره و امکانات بیشتری به کاربر میده و به همه اینا قیمت مناسب ترو هم اضافه کنید.

  11. ///mahdispd

    قطع یقین غول سامسونگ انتخاب من خواهد بود. از هر لحاظ که نگاه بکنی اپل به گرد پای نوت۸ نمیرسه.

  12. علی

    جالبه که برند اپل ، همیشه قابلیت های ساده ای که بیشتر شبیه به اپلیکیشن های قابل دانلود در سیستم عامل اندروید هست رو ، به عنوان امکانات انقلابی در پرچمدار های جدیدش معرفی میکنه . مثل : ایموجی ۳ بعدی یا دکمه back که با سوایپ از پایین به بالا کار میده و … که هر چند چیزای خوبیه ولی به عنوان یه قابلیت انقلابی خنده دار به نظر میرسه .

    فکر میکنم نوت ۸ ، با توجه به قلم و صفحه نمایش بی نظیر و امکانات بی نظیرش ، گوشی برتری برای بنده هست . هرچند سخت افزار پایین تری داره ولی فکر میکنم برای چند سال آینده کاملا کافیه .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما