شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۵۹۶ دیدگاه
  1. amir

    قطعا ایفون چون جدا از سیستم عامل خارق العاده و پشتیبانی ها و اپدیت های بروز طراحی زیباتری نسبت به NOTE 8 داره

  2. امین

    سلام .
    باید قبول کنیم که آیفون بعد مدل۶ دیگه چیز زیادی ارایه نداد . و فقط اسم و مارک اپل موند. بسیاری از امکانات تو آیفون فقط اپل به اپل هستن . چند نفر تو ایران میتونن اپل x بخرن؟ و روژ سمینار هم تشخیص چهره خراب شد. . پس سامسونگ نسبت به پولش خیلی بهتر هستش

    1. نيما

      تو اون نور کم ، یک بار کار نکرد ، اونم بار اول ! بقیه مراسم خیلی راحت گوشی unlock می شد!
      سامسونگ هم فقط ظاهر رو تغییر داد و دوربینش رو ؛
      که اگر از دید عکاسی نگاه کنید ، وقتی سنسور کوچیک باشه و عدد مگاپیکسل بیشتر بشه ، عملکرد دوربین در نور کم افتضاح می شه و نویز ، تمام عکس هارو فرا می گیره!(سنسور سامسونگ از اپل کوچکتره ولی مگاپیکسلش بالاتر!)
      سامسونگ گوشی هاش رو بد تر هم کرد حتی ! ولی برای کسی که فقط مشخصات روی کاغذ رو می بینه ، سامسونگ بهینه تر و بهتر می شه!!!!!!
      به نمایشگر کواد اچ دی چه نیازی هست وقتی با رزولوشن فول اچ دی همه چیز شارپه!؟!

      1. محمد

        داداش نور کم چیه
        مادون قرمزه تو نور کمم کار میکنه حتی تاریکی مطلق
        بخاطر این کار نکرد ک بچه های پشت صحنه انگولکش کردن
        خودش گفت ک فیس ایدی مال یکی از بچه های پشت صحنه بود و این نشون میده ک امنیت بالایی داره

    2. محمد

      صبر کن بیاد تو بازار ی هفته نمیشه تو دست همه میبینیش????

  3. حامد

    انتخاب بین این دو اسمارت فون پر طرفدار، بستگی به خواست افراد از محصولی داره که خریداری میکنن
    اغلب قابلیت های جدید ارائه شده در آیفون ۱۰ پیش از این توسط گوشی های مختلف با سیستم عامل اندروید ارائه شده بودن، البته میشه گفت در سطح امنیت و یا کیفیتی تقریبا پایینتر و یا با اغماض برابر (البته بایستی کیفیت صفحه نمایش و یا دوربین رو از این موارد مستثنا کرد، چون همچنان می توان برتری را از آن گوشی های اندرویدی دانست).
    با پیشرفت تقریبا مشابه پردازنده های تولیدی توسط شرکت های اپل، کوالکام، سامسونگ، هوآوی و … در سالهای اخیر دیگر تمایز چشمگیری از لحاظ قدرت پردازش و یا حتی کندی در پرچمداران شرکت های تولید کننده اسمارت فون دیده نمی شود.
    با تمام این اوصاف، اپل حتی با ارائه آیفون ۱۰ هم نتوانست عنوان پیشتازی در عرصه اسمارت فون ها رو پس بگیرد اما همچنان به شما این تضمین رو خواهد داد که یک گوشی در شرایط کارکردی بهینه با امنیت بالا و امتحان شده را تحویل خواهید گرفت. یک محصولی که سالها در سطح بالایی کارکرد داشته و با بروزرسانی های طولانی مدت شما رو از تکراری شدن محیط گوشی هوشمندتان نجات خواهد داد.
    حال شما بایستی با نگاهی به جیب خود و در نظر گرفتن محدودیتهای موجود سیستم عامل IOS در ایران، نسبت به اندروید که حتی احتمال تشدید آن نیز وجود دارد؛ بین یک دنیای فانتزی بهینه و پویا (IOS) و یک محیط کارآمد اما با نوآوری پایینتر (اندروید) اما قدرت گرفته از سخت افزاری پیشتاز انتخاب کنید.
    این انتخاب بیشتر به خواست شما از دم دستی ترین مسیر ارتباطیتان با دنیای دیجیتال و فضای مجازی (گوشی همراه) بستگی دارد.
    من به شخصه آیفون ۱۰ را انتخاب خواهم کرد، چون امنیت بالا در کنار بهره مندی از سطح نسبتا بالایی از امکانات در جهات مختلف رو از یک اسمارت فون انتظار دارم؛ در حالیکه بهره گیری از قابلیت های فوق پیشرفته ای همچون دوربین بی نظر (گوشی های سونی) و بهره گیری از قلم هوشمند (گوشی Note) جهت طراحی یا نگارش را انتخاب افرادی حرفه ای در این موارئ می دانم.

    1. Shahin

      دوربین گوشی های سونی خیلی هم خوب نیستند
      در مقابل دوربین گوشی های دیگه که برخی هاشو هم سونی می سازه باز هم دوربین گوشی های سونی خوب نیستند و در خیلی از ضمینه ها در مقابل گوشی های رقیب کم میارند

      1. محمد

        اخه برادر من تو ی بار ی گوشی پرچمدار سونی رو بگیر دستت چندتا عکس بگیر بعد بیا این حرفو بزن

  4. پیشوا

    سلام. این که معلوم هست فقط سامسونگ و نوت ۸

    1. رضا

      از اون سیستم عامل مسخره و ضعیفتون لذت ببرید
      و از اون طراحی ظاهری کپی شده از رو اپل
      سامسونگ هیچی از خودش نداره ، کپی کپی کپی ….
      و بدون ذره ای هماهنگی بین نرم افزار و سخت افزار
      محصول بی کیفیت سامسونگ حتی کمی هم قابل مقایسه با شاهکار اپل نیست
      این رو از امار فروش ایفون هم میشه فهمید ، و باز هم مثل همیشه خواهیم دید که رکورد فروش جدیدی ثبت میشه

      1. Amir

        اگر حذف دکمه هوم از روى ایفون که به اون میبالید یه زمانى و از سامسونگ قرامت کپى گرفت حالا باید حذف کنه و از سامسونگ کپى کنه ????
        شارژ وایرلس در حاله حاظر یک تکنولوژى پیش پا افتادست و تازه اپل روى گوشیش استفاده کرد چیزى که سامسونگ سال هاست عملى کرده????
        شیشه اى بودن سامسونگ صعف بود و به المینومى بودن اپل میبالیدن ???? الان شیشه اى شده ????
        بی حاشیه کردن صفحه که فک نکنم اپل کپى نکرده باشه ????????????????????????
        دوربین دوتایى که بازم فک نکنم از هواوى کپى نکرده ☺️
        Fast charg رو هم نمیگیم که چند سال روى گوشى هاى سامسونگ هست ????
        Face id ام که ظاهرن قبلش سامسونگ سنسوره عنبیه گزاشته بود ????
        صفحه نمایش AMLEDرو هم که فک کنم در کارخانهى سامسونگ تولید میشه ????
        در ضمن من خودم ایفون ۷+ دارم
        ولى کوکورانه طرفدارى نمیکنم
        همیشه باید طرفداریه اپل قبول کنن که سامسونگ ۴-۵ سااال جلوتر هست و منى که اپل دارم بعد از چند سال تازه طعم تکنولوژى هاىى که سال هاست اومده رو بچشم ????
        البته همین طرفدارى هاست که الکى بزرگ کردن اپل تا بتونه دستگاه کپى شده ىساسمونگ از خوده سامسونگ گرونتر بده دسته مشترى و مشترى همچنان فک کنه تکنولوژى روز دسته شه ????

      2. امير

        لایک داری واقعا

  5. شاهين

    فقط به عکس اول دقت کنید زیبایی و شیک بودن note 8 کاملاً ۱ سر و گردن از آیفون بالاتره از نظر ظاهر مخصوصاً قاب گوشی هیچ فرقی با اولین گوشی آیفون که ساخت نمیبینم مخصوصاً اگه دکمه هوم اگه داشت .

  6. Parsa

    قلم note 8 به تمام iphone x می ارزه

    1. رضا

      استیو جابز سال ها پیش مشغول به ساختن صفحه نمایشی شد که نیاز به قلم نداشته باشه تا گم بشه ، بعد سامسونگ تو سال ۲۰۱۷ گوشی هاش قلم دارند ، واقعا خنده داره

      1. امیرحسین روناسی

        شما درست می گید. ولی اینو بدونید اون موقع هنوز قلم کاربردی به جز کاری که با انگشت انجام می دادن نداشت. ولی الان چی؟؟ تو سری نوت چی؟؟ این حرفا دیگه تکراری شده. سری نوت سامسونگ رو نمیشه زیر سوال برد. حتی با وجود اتفاقی که پارسال برای نوت ۷ افتاد سامسونگ به خاطر پر طرفدار بودن این سری بین کاربراش نوت ۸ رو با بهترین امکانات عرضه کرد که بلاشک بهتر از آیفونه. اینو با تجربه ای که از کار همزمان با هر دو داشتم می گم.

      2. سجاد رضایی

        شما تا بحال با قلم سری نوت کار کردی؟
        درضمن وقتی قلم از توش برداری و از گوشی دوربشی ویبره و آلارم میزنه که مطلع بشین که قلم سرجاش نیست.
        لطفا یه سر به یوتیوب بزنید و طراحی هایی که با نوت میشه انجلم داد رو ملاحضه کنین که در ضمن طراحی هم فقط نیست نوشته شما رو به زبان فارسی هم به تکست فارسی تبدیل می کنه البته اگر بخواین، نوت ۸ هم که هر خطی که می نویسین رو به عنوان to do list میشناسه و می تونین باهاش برنامه ریزی کنین و به عنوان یه یاداور هوشمند ازش استفاده کنین.
        من جزوه های دانشگاهم رو توی نوت ۳ می نوشتم این که دیگه نوت ۸ هستش.
        ممنون

      3. فرزاد

        بخند دلت وا شه

  7. Parsa

    به نظر من note 8بهتره خودم s8 دارم اما سری note یه چیز دیگه هست
    از نظر سیستم داخلی رم ۶گیگابایتی و باتری با طول عمر زیاد و قلم بهتر از iphone x هست
    Note 8 شش نوع قفل برای صفحه دارد امنیتی بهتر از iphone هست چه چیزی iphone دارد که note 8 ندارد فقط تنها خوبی iphone به سیب خورد شد پشتش هست از طراحی iphone x خوشم نمیاد note8 در کشور ما کاریی بیشتری دارد از نظر من note 8 بخرید بهتر هست

    1. نيما

      تا کی می خواید انقدر به مشخصات روی کاغذ دل خوش کنید؟
      با رم شش گیگ تو موبایل ، چه کاری می شه کرد که با چهار گیگ رم نمی شه؟!
      قلم!
      وقتی نوت رو بخری ، و با قلمش بخوای بنویسی ، بعد از مدت خیلی کمی دیگه باهاش کاری نداری
      و خسته می شی ازش!
      هیچ کس نمی فهمه که دوربین اپل بهتر از سامسونگه چون مردم ، مگاپیکسلو می بینن ، اگر از دید عکاسی نگاه کنید ، وقتی سنسور، کوچیک و مگاپیکسل بالا باشه،عملکرد دوربین در نور کم یا حتی متوسط افتضاح می شه و نویز تمام عکس هارو فرا می گیره!( که سنسور اپل بزرگتره و مگاپیکسل کمتری داره!!!)
      دیگه اپل چه محدودیتی داره؟!
      انقدر دانلودر هست که بتونید از اینترنت هر چیزی بخواید دانلود کنید!
      در حال حاضر هم انتقال داده ها با بلوتوث به خاطره ها سپرده شده!
      امنیت؟!
      این رو هر کسی می دونه که اپل تو امنیت رو دست نداره!
      شما با شش نوع قفل می خوای چه کار کنی ؟! همشو که باهم نمی تؤنی بذاری ، اپل راحت و امن ترین قفل رو روی آیفون اکس گذاشته!

      چیز هایی که اپل دارد و سامسونگ ندارد:

      ١-قابلیت portrait و portrait lighting

      ٢-قابلیت animoji

      ٣-دوربین بهتر (از نگاه حرفه ای ، نه روی کاغذ)

      ۴-لرزشگیر خیلی قوی

      ۵-بدنه ی خوش دست تر

      ۶-امنیت

      ٧-پردازنده ی هوشمند تر

      ٨-اسپیکر های قوی تر

      ٩-بهترین دستیار صوتی دنیا ، siri ( که هیچ کس به قدرتش پی نمی بره چون رو کاغذ نمی نویسنش!!!)

      نوشته ها برتری هیچ چیز را ثابت نمی کنند ؛ برتری هر چیز ، در “عمل” نمایان می شود!

      1. Pedram

        دوست عزیز s pen کاربرد نداره بعد به animoji مینازی؟
        بدنه ی note 8 خیلی زیباتر و خوش دست تره
        در مورد لرزشگیر هم که note 8 تو عکسبرداری خیلی بهتر ازiphone x هستش.
        در مورد امنیت هم که note کارشو عالی انجام داده و اینکه کسی نمی خواد با اسپیکر گوشی یه پارتیو راه بندازه پس نیازی به اسپیکر شاخی نیستش.
        در مقابل siri هم bixby هستش ????
        واقعیتو ببینید لطفا
        همه میدونیم که apple داره پول مارکشو میخوره .

      2. محمد

        دوست عزیز شما خودت داری از رو کاغذ میخونی.هیجکدومتون مثل من نمیدونین چی به چیه.من هم اس ۸ داشتم هم ایفون۷ پلاس که الان اس ۸ر و رد کردم نوت ۸ گرفتم.شما میگی دوربین ایفون علمی بهتره؟؟؟من گوشی دارم.اصلا دوربینش عکسهاش فیلمهاش قابل مقایسه با اس۸ سامسونگ نبود.کاش میشد اینجا عکس گذاشت تا عکسهایی که من با هر دو گوشی هم تو روز از مناظر و هم تو شب از درخت و رودخونه و ماه کرفتم میذاشتم تا ببینی فرقش چیه.تو اپل داری و متاسفانه اپل دارها بیش از حد تعصبی هستن ولی من چون هردورو دارم اصلا تعصب ندارم.دوتا گوشی رو به هم جفت میکنم با یه نور و از یه چیز عکس میگیرم گوشی اس ۸ یه سرو گردن هم از نظر جزئیات هم از نظر نور و کیفیت بالاتره.برو مقایسه دوربین اس ۸ و ایفون ۷ پلاس رو ببین بعد بگو

  8. بهشاد

    من هم گوشی اندروید داشتم و هم آیفون. زمانی که با آیفون کار می کنم، حس خیلی خوبی بهم دست می ده که این حس ابداً تو گوشی های اندرویدی قابل تجربه نیست. این تجربه ی شخصی من بود. اما اگر بخوایم واقع بینانه مقایسه کنیم می تونیم بگیم Face ID و ARKIT هر دو از جمله تکنولوژی هایی هستند که باعت تمایز آیفون با رقیب اندرویدی می شوند که صد البته هر دو خیلی کاربردی هستند. قلم نوت ٨ عالیه ولی واقعاً خیلی مواقع به کارمون نمیاد. در ضمن از جایگاه بد حسگر انگشت هم شاید نشه گدشت به خصوص باتوجه به این که با گوشی نسبتاً درازی رو به رو هستیم. در ضمن هماهنگی فوق العاده ای که بین سخت افزار و نرم افرار وجود داره در آیفون که بی نظیره. در ضمن لطفاً نگین نمی شه تو ایران با آیفون کار کرد چون اگر یکم کنجکاو باشید می تونید برای هر کار یک نرم افزار خوب پیدا کنید و از کار باهاش لذت ببرید…

  9. Pahlevan

    Note8عالیه

    1. سعید

      دمت گرم

  10. علی جوادی

    فقط و فقط نوت ۸
    قلمش می ارزه به کل آیفونهای تولید شده تا این ساعت

  11. reza

    از نظر من کسی که میخواد یه گوشی داشته باشه حتما بره سراغ نوت ۸ ولی کسی که میخواد گوشی بگیره بعد در کنارش یه تبلت هم بگیره و یه ساعت هوشمند هم بگیره قطعا اپل بهتر به نیازاش پاسخ میده

  12. پرهام

    سلام.از نظر سخت افزار خب نوت۸ به نظر بهتره.هرچند پردازنده جدید آیفون رو هم نباید نادیده گرفت.ولی از نظر نرم افزار اپل مشهورتره.ولی در کل برای کاربرا چه معمولی چه غیر معمولی عملکردشون یکسانه.از نظر دوربینم به نظرم دوتاشون تو یه سطحن و فوق العاده ترین دوربینایی هستن که تاحالا دیدم.از نظر طراحی هم به جفت شرکت ها تبریک میگم چون دوتاشونم به بهترین وجه دلربایی میکنند.از نظر امکانات جدید امنیتی هم که سامسونگ حسگر عنبیه رو رونمایی کرده و اپل هم فیس آیدی.توی امکانات بامزه هم آیفون ایموجی های متحرکو داره و با نوت۸ هم میشه با قلم استیکر متحرک کشید.خب پس تا اینجا مساوین.ولی نوت۸ با داشتن قلم که اتقاقا چند روز پیش دیدم که زیر آب هم کاملا کار میکنه و امکانات زیادی رو در اختیار کاربر قرار میده میتونه یه امتیاز مثبت داشته باشه.ولی به نظر من بحث اصلی بین سیستم عامل هستش.از اونجا که فک کنم حدود ۸۰ درصد بازار گوشی هوشمندو اندروید در اختیار گرفته(که البته از دوستای عزیزم تو دیجی کالا مگ میخوام که آمار دقیقشو اعلام کنن)و پشتیبانی عالی از زبان و محتوای فارسی و رایگان بودن اکثر اپ ها و دست باز داشتن،اندروید یه سروگردن از آی اواس بهتره.پس اگه قرار باشه آی اواس رو بذاریم کنار و یک گوشی اندرویدی بخریم انتخاب من قطعا نوت ۸.ممنون از دیجی کالا مگ

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما