شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۵۹۶ دیدگاه
  1. علیرضا

    نوت ۸

  2. نیلوفر

    معلومه که نوت ۸ !????

  3. آرش

    بی شک گلکسی نوت ۸.چون واقعا هم از لحاظ طراحی و هم کارایی فوق العاده ظاهر شده در حالی ک آیفون ۱۰ با اون همه هیاهوی تبلیغاتیی که به راه انداخت فقط صفحه نمایش تمام صفجه تنها تغییرش بود ک اونم به هیچ وجه به زیبایی صفحه نمایش تمام صفحه در اس۸ و نوت ۸ نیست.بر آمدگی دوربینش و شکل ظاهریش تو ذوق میزنه که ایکاش مثل آیفون ۷ پلاس قرار میدادنش .
    صرفا یه گوشیی هستش ک از لحاظ طراحی در بین سری آیفون تابو شکنی کرده وگرنه چیز خاص دیگه ای نداره به جز قیمت بالایی ک داره در مقابل امکاناتش واقعا به صرفه نیست بخصوص تو ایران و محدودیتایی که اپل استور عریر از لطف و محبت زیاد هر بار نسبت ب ما ابراز میکنه.در عوض نوت۸ پر از اکانات مختلف و دوربین بسیار قوی و قلم پیشزفته هستش.
    ولیآیفون ۱۰ برای بازار ایران ی تفاوتایی ایجاد میکنه اونم بخلطر قیمت بسیار بالاشه ک از دسترس خیلیا این گوشی دور میشه و کمتر مجبورسم تو اینستاگرام سلفیای دیگرانو لایک کنیم ک علاقه ی زیادی به نمایش لوگوی سیب پشت گوشیشون دارنD:

  4. وحید

    سلام و خسته نباشید خدمت عزیزان دیجی کالا

    من قطعا نظرم نوت ۸ هست به علت استفاده از صفحه نمایش بهتر قابلیت های بیشتر
    اپل حتی نتونست اسکنر اثر انگشت را در صفحه جا گزاری کنه کاری که شرکت های چینی کردن
    قطعا و خداوکیلی اگر منصف باشیم از نظر امنیت هم نوت ۸بالاتر هست حسگر عنبیه و اثر انگشت
    به نظر من ایفون ده چیزی جز صفحه فول اسکرین ندارد
    زنده و برقرار باشید
    دست علی به همراهتون

  5. حسین تن

    حکایت این دوتا حکایت ماشین آلمانی و کره ایه . تو قیمت های یکسان ماشین کره ای صد برابر امکانات بیشتر داره ولی کسی که جفتشونو داشته فرقش رو متوجه میشه . کسانی هم که از آیفون به اندروید برمیگردن مثل اون دسته افرادی هستند که واسه پوز بنز و ب ام و میخرن بعد از پس هزینه هاش برنمیان ردش میکنن بره

    1. محسن

      اره ولی فقط توی قیمت

    2. علیرضا ریحانی

      کاملا با حرفت موافقم آیفون رو باید باهاش کار کنی‌ تا تفاوتش رو بفهمی.

      من خودم هم پرچم دار اپل رو داشتم هم اندروید اما بعد از استفاده از اپل الان واقعاً نمیتونم با اندروید کار کنم.

      هیچ جذابیتی دیگه برام نداره.

    3. بهشاد

      واقعاً مقایسه ی عالی بود ????????????????????????

  6. امید سعادت

    پیشتازی سامسونگ در ابتکار و تغییر خودش رو در نوت ۸ کاملا نشون میده. ۱۰۰% نوت ۸. من سالهاست دادم تکنولوژی های مختلف رو دنبال میکنم و در مجله دوربین هم مقالات زیادی در مورد موارد فنی دوربین دیجیتال و عکس دیجیتال داشتم و با قاطعیت میگم که از لحاظ دوربین و کیفیت عکس اپل واقعن جا موند. نه تنها از سامسونگ بلکه در برابر سونی و ال جی هم هقب افتاده.

  7. Amin Kh

    با توجه به تمام امکاناتی که ایفون۱۰ داره نباید از این موضوع صرف نظر کرد که اپل یک گوشیه با محدودیت های بسیار برای ایرانی ها و نمیشه از همه ی امکانات ایفون ۱۰ در ایران استفاده کرد.
    از طرف دیگه سخت افزار بی نظیر ایفون ۱۰ که همه را مجذوب خودش میکند و همچنین دوربین بینظیرش که نمیشه از اینا گذشت.
    تصمیم گیریه سختیه مخصوصا با توجه به امکانات زیادی که سامسونگ در نوت ۸ قرار داده از قلم گرفته تا دوربین دوتایی و سخت افزار نسبتا عالیش.
    هر دو گوشی لوکسی هستند.
    من به شخصه چون دوست دارم از همه امکانات گوشیم استفاده ببرم و محدودیتی نداشته باشم نوت رو انتخاب میکنم.

  8. Pouyan

    اگه بخواهیم در مقایسه با گوشی های اندرویدی بگیم ایفون های جدید به هیچ وجه نمیتونه نظر جلب کن باشن چون هیچ چیز جدید و قابل توجهی نداشتن، مسئله اول این امروزه همه گوشی با یک قابلیت منحصر به فرد میان تا حرفی برای گفتن داشته باشن به طور مثال نوت ۸ با قلمش و صفحه نمایش فوق العاده خودش میاد که باعث میشه هر فردی ترغیب به خرید نوت ۸ بشه اما ایفون جدید چی؟ شاید بگید Face Id ولی واقعا یه قفله صفحه نمایش اسمشو میزارید انقلاب تو گوشی های هوشمند؟؟ حتی اگه عالی هم عمل کنه بازم باید گفت خوب که چی؟ همه گوشی قفلشون تو کمتر از ۱ ثانیه با اثر انگشت باز میشه ضمن این که نوت ۸ با این ادعا میاد که من عنبیه چشم دارم مسئله بعدی شکل ظاهری محصول که اصلا حرفه ای نیست من کلا با تیکه بالای گوشی مشکل دارم و اصلا این ظاهر زیبا برازنده نمیدونم شما به ظاهر V30 و نوت ۸ نگاه کنید یک چیز زیبا و استاندارد و حرفه ای و تراز شده میبنید اما این واقعا حالت استاندارد و جالبی نداره و صرفا سیب میخواسته بگه ما هم آره!

    من نظر نهایم رو نوت ۸ که ویژگی های منحصر به فرد خودشو دارهو حرفه ای به نظر میاد ضمن این که حداقل اگه کسی نخواد نوت ۸ تهیه کنه میتونه به جای خرید ایفون ۱۰ که معلوم نیست تو کشور ما چه برچسب قیمت نجومی بخوره با سرمایه خیلی کمتر یک گوشی با همون کارآمدی تهیه کنه از هر برند دیگه ای

  9. علی میوه چیان

    نوت۸ عالیه،،اپل پیشرفت چندان زیادی نداشته

  10. محمد

    مگه از جونم سیر شدم منفجرشم ???? صد در صد ایفون????????????????

    1. امیر

      دیگه این اتفاق نخواهد افتاد تازه اگر هم اتفاق افتاد آدم اطمینان دا که پولش پس داده میشه نه مثل اپل که هیچ نمایندگی مجازی در ایران نداره اپل حتی به کاربران ایرانی احترام نمیزاره و برنامه های ایرانی رو از اپ استورش حذف کرد به نظرم هرکی آیفون بخره به شعور خودش بی احترامی کرده

      1. Alireza

        فقط یکم اگر فکر کنی‌ متوجه میشی‌ که بحث سر احترام نیست،اپل مجبور بود اینکارو بکنه بخاطر تحریم‌های سیاسی.

  11. Roy

    اگه به کسی بر نمیخوره آیفون …

  12. علیرضا ژرفی

    من نمیدونم کی پشت آیفون ۱۰ رو طراحی کرد اصلا جالب نیست با اون دوربین برجستش ????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما