سیگنال‌های مغزی برای اولین بار توانایی راه رفتن را بازگرداندند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مرد فلجی که برای پنج سال توانایی راه رفتن روی پاهای‌اش را از دست داده بود، به کمک کنترل امواج مغزی‌اش، توانسته است دوباره راه برود.

محققان توانسته‌اند با کنترل سیگنال‌های مغزی، پاهای مرد فلجی را به راه رفتن وادار کنند.

این بیمار ۲۶ ساله، بدون هیچ اسلکت بیرونی یا وسیله‌ای کمکی و تنها با استفاده از کنترل امواج مغزی‌اش، توانست ۱۲ فوت (۳٫۶ متر) راه برود و وزن‌اش را تحمل کند.

این سیستم کنترل مغزی، توسط دکتر «آن دو» (An Do)، از محققان دانشگاه «کالیفرنیا ایروین» ساخته شده است. دکتر «دو» که متخصص اعصاب است، با استفاده الکتروانسفالوگرافی (EEG)، سیگنال‌هایی الکتریکی را به مغز بیمار فرستاد و عضله‌های کنار زانوی‌اش را به حرکت در آورد.

1

بر اساس تحقیقاتی که در نشریه‌ی NeuroEngingeering and Rehabilitation منتشر شده است، محققان اول مغز بیمار را برای مدتی در محیطی مجازی قرار داده‌اند و از او خواسته‌اند تا راه رفتن را تجسم کند. بیمار هم‌چنین عضله‌های پای‌اش را تقویت کرده بود.

2

پیش از این محققان با استفاده از امواج، توانسته بودند اعضای بدن بیماران را تحریک کنند و به کمک یک اسلکت بیرونی راه رفتن را به آن‌ها بازگردانند. با این حال، تکنولوزی جدید، این امکان را فراهم کرده است تا وسایلی مثل اسکلت بیرونی را به‌طور کلی از این مراحل حذف کنند.

منبع: Digital Trends



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

یک دیدگاه
  1. عباس آریان پور

    ممنون بابت مطلب خوبتون : )

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما