سونی اریکسون K750i؛ بهترین گوشی دوربین‌دار سال!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سونی اریکسون K750i - اصلی

اگر ماشین زمانی داشتیم که می‌توانست ما را تنها چند دهه به عقب برگرداند باز هم کارهای بزرگی می‌توانستیم انجام دهیم؛ از جمله حضور در مراسم رونمایی از گوشی سونی اریکسون K750i! راستی این گوشی اصلا مراسم رونمایی داشت؟! حتی اگر سونی مراسم رونمایی هم برای K750i در نظر نگرفته بوده ولی به‌عوض در زمینه‌ی تبلیغات برای آن سنگ تمام گذاشته است. خوبی تبلیغات هم این است که برای دیدن مجدد آن نیاز به ماشین زمان ندارید.

کافی است نگاهی به ویدیوی زیر بیندازیم تا اندکی خاطرات شیرینمان با K750i زنده شود. خودمانیم ولی حتی گلکسی S10 و آیفون XS هم به اندازه‌ی K750i ادعا در زمینه‌ی دوربین عکاسی ندارند!

‌دوربین ۲ مگاپیکسل، فوکوس خودکار، فلش LED و صفحه‌نمایش ۱.۸ اینچ TFT با رزولوشن ۱۷۶ در ۲۲۰ پیکسل و قابلیت نمایش ۲۵۶ هزار رنگ؛ شوخی نمی‌کنیم، دقیقا با همین مشخصات در سال ۲۰۰۵ می‌توانستید بهترین عکس‌ها را با گوشی موبایل بگیرید.

البته اگر از حق نگذریم سونی اریکسون K750i در زمان خود واقعا یک شاهکار بود. تا حدی که برخی از سایت‌های معتبر حوزه‌ی تکنولوژی لقب بهترین گوشی دوربین‌دار سال ۲۰۰۵ را به آن دادند. یعنی K750i حتی توانسته بود با گوشی‌های بزرگی نظیر N90 نوکیا که در آن زمان جزو مدعیان عکاسی با موبایل بود رقابت کند.

هنوز هم می‌توان از درپوش دوربین K750i که باعث می‌شد حداقل لازم نباشد قبل از هر بار عکاسی لنز را پاک کنید به‌عنوان یک ویژگی خوب یاد کرد. البته خود عنوان «بهترین گوشی دوربین‌دار سال» از این حکایت می‌کند که K750i مربوط به دورانی است که هنوز گوشی «دوربین‌ندار» معنی داشته!

سونی اریکسون K750i سونی اریکسون K750i سونی اریکسون K750i سونی اریکسون K750i
  • سونی اریکسون K750i
  • سونی اریکسون K750i
  • سونی اریکسون K750i
  • سونی اریکسون K750i

سونی اریکسون K750i در ایران هم یکی از موفق‌ترین گوشی‌های زمان خود بود و با کمال تعجب هنوز هم ممکن است یکی از آن‌ها در هر حالی که احتمالا بارها بین افراد مختلف دست‌به‌دست شده، زنده بیابید. بنابراین احتمالا اگر K750i می‌توانست سخن بگوید خاطرات بسیار زیادی با ما داشت که تعریف کند. ولی ازآنجاکه متاسفانه K750i قادر به سخن گفتن نیست ما از شما دعوت می‌کنیم تا خاطرات خود را با آن در بخش نظرات برایمان تعریف کنید.



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۷۰ دیدگاه
  1. رضا جوانی 21 ساله

    واقعا یادش بخیر مگه بهتر از اینم بود.به قول امروزیا یه پرچم دار به تمام معنا بود. حکم آیفون و داشت اصلا میگفتی کا ۷۵۰ داری یه جور دیگه نگات میکردن(الکی)
    من خیلی بچه بودم اون زمان مامانم پول قرض کرد تا تونست این موبایلو بخره خلاصه.
    ازون بازی تنیسش نگم که موسشم سر همون خراب شد. ازون تم هایی که داشت و می تونستی انتخابشون کنی .اهل دلا میفهمن چی میگم. تم هاش متحرک بودن .
    بعد چند وقت بود تازه فهمیدیم با اون دکمه ی کناریش عکس میگیگیره نه با دکمه ی موسش.
    خیلی خوشدست بود خدایی. سنسور اینفرد یا مادون قرمزم داشت
    آخرشم گم شد نمیدونم تو اساس کشیا کجا و کی از وجود این موبایل بی بهره موندیم
    Sony Ericsson K 750i
    امیدوارم تونسته باشم اندکی از خاطرات رو برای شما عزیزان زنده کرده باشم

  2. سینا فرامرزیان 13ساله

    سلام.عالی بود.لطف کنید ویدئوی آنباکسینگ این گوشی رو هم بزارید ممنون

  3. امیر

    سلام کسی این گوشی رو برای فروش نداره؟

    1. فرهادمنافی

      سلام. میتوانیدازطریق سایت وبرنامه دیوارخریداری نمایید.

  4. Reza

    یادمه اونقد استفادش کرده بودم که حفظ بودم. بعدنا ال سی دیش خراب شد با اینکه السی دی نداشت آهنگ گوش میدادم تا دو سال ازش به جای مودم تو کامپیوتر استفاده میکرم. یادش به خیر چه زمونی بود دانلود با ۲ کیلو بایت در ثانیه

  5. EF7

    سلام
    یکی از اشتباهات بزرگ زندگی من اینکه :
    سال ۸۵ یک ۷۵۰ داشتم آنتیک … همراه فلش
    معدود ۷۵۰ فلاش داشت

    یک گوشی خریدم و ۷۵۰ را در جعبه خودش برداشتم
    یک روز داییم گفت : ۷۵۰ را میفروشی ؟
    گفتم آری (نیاز به پولش نداشتم)

    داییم گوشی را خرید و هدیه به پسرخاله ام داد و او هم دو روز بعد گوشی را به دوستش بخشید.

    وقتی که فهمیدم داییم گوشی را بخشیده میخواستم گریه کنم.

    هنوز گوشی به خوبی ۷۵۰ نداشتم.

  6. امید

    من هنوز ک هنوزه دارمش… و سالمه.. از ویژگی های عالی اون به هندزفری و صداش میشه اشاره کرد. هنوز من گوشی ندیدم مثه اون صداش باشه و با کیفیت… دوربینش هم واقعا اگه ۲ بود از خیلی گوشی ها بهتر بود. به قول خودمون ۲ اصل بود. معزلاتش هم وقتی موسش خراب میشد و هی کار نمیکرد. من از همون زمان تو کمد گذاشتمش و دست نمیزنم بهش تا خراب نشه.. یادش بخیر واقعا…

  7. فا

    خیلی گوشی عالی بود زمان خودش- هنوز هم داریمش

  8. میثم

    سلام دوستان من اولین باری که این گوشی رو دیدم سال۸۵ بود که پسرداییم یکیشو خریده بود ازاون روزدوست داشتم منم یکه ازش بخرم اما قسمت نشدیعنی هم خانواده راضی به خریدنش نبودن هم خودم پول جمع کردم وخرج میگردم تااین که بعدچندسال ارزوی داشتن K750 رفتم که بخرم گفتن اصلی دیگه توی بازارنیست وفقط تقلبی هست منصرف شدم نخریدم که بعدچندوقت گفتم تقلبی ازنداشتنش بهتره پس رفتم که بخرم ازشانس منه بدبخت گفتن که تقلبیشم دیگه توی بازارنیست صدباربه خودم لعنت فرستادم که چرازودترنخریدم چراتقلبی بودنگرفتم ازاون روزچشمم به گوشی پسرداییم بودکه میفروشتش یان که هربابهش میگفتم میگفت بیاببرونمیداد میرفتم هرچی ازاین گوشی پیدامیکردم میخریدم حتی بایدببخشیداما کارم به جای رسیده بود که گوشی دزدی هم میخریدم اما نشد که یکی ازاین گوشیهابعدچندروزواقعاچندروزسالم دربیادخداچرابامن این کارومیکنی بگرد این طرف اون طرف دنبال این گوشی به هرکی رسیدم گفتم گیراوردی بهم خبربده که نشدکه نشد حتی چندنفری به شوخی یامسخره میگفتن که برودبی یامالزی شایدپیداکردی که هم پولش نبود هم مطمئن نبودم که ازش پیدامیکردم شایدباورنکنیدامامعتاداین مدل گوشی شدم اینقدری که من K750 خریده بودم بازوبست کردم کارخانه برای ساختش نکرده بودو یک کمدم پرازکا۷۵۰دلشتم حتی چند باری هم گوشی پسرداییم روتعمیر کردم برای خودم اوستاکاری شده بودم تاجای که میخواستم خودم یک K750iدرست کنم بزنم ساخت ایران از بس خراب کرده بودم تااین که امسال یعنی۹۷/۱۰/۱خبر خوشی بهم دادن که یکی چندتاگوشیK750اکبندسری اولی اصلی داره برای فروش دنیارو بهم میدادن اینقدرخوشحال نمیشدم که این خبرو شنیدم جنگی خودمو رسوندم به آدرسی که داده بودتارسیدم اولین چیزی که گفتم گفتم توروخدانگو که تمام کردم گفت ن چندتای هست خیالت راحت اخی خدااابه آرزوم رسیدم خدایاشکرت فروشنده گفت بیابازکن چک کن ببین درسته که گفتم ن نمیخواد میخوام همین طورپلمپ بمونه خریدم واومدم خونه حالاکه بدستش آورده بودم تاچندروز دلم نیومد بازشون کنم که بازطاقت نیاوردم یکیشوبازکردم وای خدا چه حس خوبی داشت دنیارو تودستام میدیدم میدونم که الان پیش خودتون دارین میگن دیونس امامن معتاد این گوشی شده بودم صدتاگوشی عوض کردم اماهیچ کدوم برای منK750iنمیشد نمیدونم ازش داشتیدیان ولی فوق‌العادس باهیچ گوشی تودنیاعوضش نمیکنم شرمنده ومعذرت میخوام که وقتتونو گرفتم سرتونو درداوردم امادلم میخواست که بدونید باچه سختی به آرزوم رسیدم البته خیلی بصورت خلاصه براتون تعریف کردم دلمون کوچیکه آرزومونم کوچیکه اینشاالله که هرارزوی که دارید برآورده بشه دوستتون دارم راستی تایادم نرفته بگم که هنوزم چشمم به گوشی پسرداییم حتی بااین که میگه دیگه خراب شده امامن هنوز دلم بهشه چون هرچی باشه اون اولین K750i بودکه دیده بودم نگران نباشید الان آرزوی دوممه ????????????همیشه پایدارو سربلندباشید یاعلی.

    1. رضا

      داداش میشه یدونشو به من بفروشی منم مثل تو خیلی دنبالش گشتم ولی تو شانست خیلی بهتر از من بود

      1. علی

        دارم اگه خواستی

    2. عماد

      به منم بفروش

    3. محسن انصاری

      سلام آقا میثم منم دقیقا مثل خودت هستم در به در به دنبال نوکیا ۵۸۰۰ اکسپرس موزیک بودم تا الان هم هستم بازم خدا را شکر که به آرزویت رسیدی +++++

  9. رامین

    یادش بخیرب مولاگوشی یدونه بودتوایران باهاش خیلی خیلی خاطرهادارم اون زمون خیلی سعی کردم باهاش گوگل برم ولی متاسفانه هیچوخ نتونستم بخدااگ الانم نوش بیادوی میلیونم بشه بازم میخرم چون هم باهاش خاطرات خوبی دارم هم بخاطرهندزفرش ب مولادوستان لازم ب گفتن نیس خودتون داشتین دیدین یدونه هندزفرش تموم این گوشیای اندرویدومیخره میفروشه.کاش برمیگشتم ب اون زمون…

    1. امیرحسین احمدزاده

      من یدونه دارم از مالزی گرفتم اورجینال اورجینال
      میخوای؟

  10. حمیدرضا

    یکی داشتم افتاد تو ماشین لباسشویی بردش سوخت!
    الان هم به خاطر کنکور دوتا از دوستام گوشیاشونو گذاشتن کنار گوشی دکمه ای برداشتن,در کمال ناباوری هردوشون همین مدله!سونی همیشه عشقه!

  11. محمد رضا

    آخرین باری که گوشی دکمه ای از سونی اریکسون گرفتم ماله زمای بود که هنوز گوشی دوربین دار معنی نداشت.از اون به بعد تمام گوشی هامو از نوکیا انتخاب میکردم.آخرین گوشیه دکمه ای هم که گرفتم نوکیا ۶۷۰۰ بود که غولی بود برای خودش.نسخه ی کلاسیکش با سیستم عامل سیمبین و دوربین ۵ مگاپیکسل بود.اون موقع ها با همین گوشی های ساده چقد که کیف میکردم ولی الان لذت چندانی از گوشی نمیبرم.

  12. مجتبی

    زمان دانشجوییم بود خیلی با سختی خریدمش حدود ۲۵۰۰۰۰ واقعا یادش بخیر بازی تنیسش,دوربین و کیفیت موسیقی عالی ,مرسی خاطراتش زنده شد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما