آیا سونی، موتورولا و HTC نفس‌های آخرشان را می‌کشند؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

پیش‌بینی این موضوع که از بین سه شرکت HTC، سونی و موتورولا، کدام سال آینده در بازار اسمارت‌فون‌ها وجود خواهند داشت کار ساده‌ای نیست.

اسمارت‌فون‌ها با سرعت زیادی همه‌گیر شده‌اند. با این حال با بالارفتن تقاضا، قیمت‌ها پایین و بازار رقابتی بزرگی برای شرکت‌های ساخت گوشی به‌وجود آمده است. برخی از شرکت‌ها هم نتوانسته‌اند در این بازار رقابتی دوام بیاورند. بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که از بازار موبایل عقب مانده‌اند، در حال حاضر سونی، موتورولا و HTC هستند.

Sony-Z5

سال سرنوشت ساز سونی

زمانی که «کاز هیرایی»، از سری گوشی‌های جدید Z5 در نمایشگاه IFA برلین رونمایی کرد، همه خوشحال بودند. پنج نسلی از گوشی‌های سونی گذشته است و این شرکت بزرگ، گوشی‌هایی تولید می‌کند که باید به‌خوبی توانایی رقابت با گوشی‌های گران‌قیمت بازار را داشته باشند.

اینکه بخواهیم از همین حالا HTC را محکوم به مرگ بدانیم، کار درستی نیست.

گوشی Z5 Premium سونی، اولین صفحه نمایش ۴K دنیا را دارد. این موضوع هم به تیتر همه‌ی خبرگزاری‌ها تبدیل شده بود؛ اما به غیر از صفحه نمایش، گوشی‌های دیگر این سری یعنی Z5 و Z5 Compact سخت‌افزار نسبتا یکسانی دارند. سونی شاید تنها شرکتی باشد که سخت‌افزاری بسیار قوی را در یک گوشی کوچک مثل Z5 Compact جای داده است. هر نسل از گوشی‌های اکسپریا هم از مدل‌های قبلی‌اش بهتر بوده‌اند. از سنسور اثر انگشت گرفته تا باطری بهتر یا اسپیکرهایی در جلو، گوشی‌های سونی به‌خوبی نیازهای یک کاربر اندرویدی را برطرف می‌کنند.

اگر گوشی‌های سری Z5 سونی بفروشد، این شرکت احتمالا فعلا سر جای‌اش می‌ماند. البته بخش موبایل سونی، وضعیت خوبی ندارد و انتظار می‌رود تا همین چند ماه آینده، سونی از ضرر ۴۸۰ میلیون دلاری امسال‌اش بگوید. هیچ اپراتوری هم فعلا برنامه‌ای برای کار با سونی ندارد. اپراتور Verizon هم دیگر گوشی اکسپریا ۴v را نمی‌فروشد. البته نمی‌دانیم که آیا قرار است سری Z5 جایگزین Z4هایی که Verizon  می‌فروخت شود یا نه؟

همه چیز به سه گوشی سری Z5 بستگی دارد. اگر آن‌ها نفروشند، ممکن است دیگر چیزی از برند اکسپریا نشنویم.

نمایان نیست سونی چه راه‌های دیگری مقابل‌اش دارد. سونی که از قطار اسمارت‌فون‌ها جا مانده بود، اصلا وضعیت خوبی نداشت. سونی سهم اریکسون را خرید و گوشی‌های بزرگ‌اش را شش ماه به شش ماه عرضه کرد تا از قافله عقب نماند. سونی با اپراتورهای امریکایی هم برای فروش گوشی‌های‌اش صحبت کرد. به‌طور کلی سونی کارهایی که باید را انجام داده و فعلا منتظر نتیجه نشسته است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

One-M9

آیا HTC محکو‌م به مرگ است؟

شرکت HTC یکی از اولین شرکت‌هایی است که به خوبی با سیستم عامل اندروید همگام شد. این شرکت سیستم عامل جدید گوگل را به عنوان سکوی پرتابی دید و توانست به موفقیت بالایی هم برسد. متاسفانه دوره‌ی اوج HTC در حال حاضر به پایان رسیده است. روند نزولی HTC از سال ۲۰۱۱ شروع و این شرکت امسال با کاهش ارزش بالایی مواجه شده است. صحبت‌هایی از گوشه و کنار برای خرید HTC شنیده می‌شود. کارشناسان زیادی هم کار این شرکت را از همین حالا تمام شده می‌دانند.

می‌توانیم به چند مورد اشتباه در طراحی و مارکتینگ گوشی‌های HTC اشاره کنیم، اما هیچ‌کدام از آن‌ها به بدی One M9 نیستند. این شرکت که حسابی به‌خاطر طراحی One M7 تعریف و تمجید شنیده بود، تصمیم گرفت تا همان طرح را برای M8 هم حفظ کند. اما M8 فروش خوبی نداشت. این شرکت هم از این موضوع درسی نگرفت و One M9 را هم بدون هیچ تغییری نسبت به مدل قبلی عرضه کرد.

همه چیز به سه گوشی سری Z5 بستگی دارد. اگر آن‌ها نفروشند، ممکن است دیگر چیزی از برند اکسپریا نشنویم.

رویه‌ی «تیک تاک» اپل یا اینتل معروف است. گوشی‌های آیفون ارتقای بزرگ‌شان با یک عدد و ارتقای کوچک‌شان با یک S مشخص می‌شود. شرکت HTC هم رویه‌ی «تیک تاک تاک» را پیشه کرد و نتیجه One M9 شد. این گوشی از این موضوع هم که در کنار یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌های سامسونگ یعنی S6 و S6 Edge عرضه شد هیچ نفعی نبرد.

اینکه بخواهیم از همین حالا HTC را محکوم به مرگ بدانیم، کار درستی نیست. این شرکت با کسی برای فروختن خود وارد مذاکرده نشده و امیدوار است تا بتواند وابستگی‌اش به گوشی‌های هوشمند را کم کند. برای مثال هدست واقعیت مجازی HTC Vive که با همکاری شرکت بازی‌سازی Valve ساخته شده است، توانسته است سر و صدایی به راه بیاندازد. اگر صنعت هدست‌های واقعیت مجازی بگیرد، HTC هم می‌تواند با جریان آن حرکت کند. دوربین و گجت‌های پوشیدنی این شرکت هم با اینکه ظاهری درست و حسابی ندارند، اما حداقل این موضوع که HTC می‌خواهد به غیر از گوشی محصول دیگری هم بسازد را گوش‌زد می‌کنند.

گوشی‌های میان-رده‌ی HTC وضعیت بهتری دارند، اما رقابت در این سطح از گوشی‌ها به قدری سنگین است که احتمال زنده ماندن HTC در آن زیاد نیست. این شرکت اگر می‌خواهد هنوز هم به ساخت گوشی‌های اندرویدی‌اش ادامه دهد، باید با گوشی‌اش بعدی‌اش حسابی بترکاند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Moto-X-Style

وضعیت پا در هوای موتورولا

تا همین چند وقت پیش می‌توانستید به راحتی بگویید که موتورولا کارش تمام شده است. منظورمان زمانی است که این شرکت به دو بخش تقسیم شد و گوگل، بخش ساخت گوشی موتورولا را خرید. گوشی‌های این شرکت، از بهترین و خلاقانه‌ترین گوشی‌های زمان خود بودند، اما موتورولا نتوانست خود را با موج اسمارت‌فون‌ها هماهنگ کند. موتورولا زیر نظر گوگل هم توانست کمی به خوبی گذشته باشد. این شرکت با گوشی‌های ارزان و میان-رده‌ای که قابلیت‌هایی مختص به خود داشتند، توانست در صنعت موبایل دوام بیاورد.

موتورولا پس از مدت‌ها به سوددهی رسیده بود، اما جدایی ناگهانی گوگل دوباره همه چیز را خراب کرد. لنوو موتورولا را خرید و ادغام این دو شرکت هم، آن‌ها را به رده‌ی سوم پرفروش‌ترین اسمارت‌فون‌های دنیا ارتقا داد. اما موتورولا در حال حاضر در رده‌ی پنجم است. فروش گوشی‌های این شرکت کم شده و بخش موبایل لنوو هم در سه ماهه‌ی دوم امسال، ۲۹۲ میلیون دلار ضرر داده است.

این موضوع، در کنار کاهش فروش کامپیوترها و تبلت‌های لنوو، خبر خوبی از وضعیت موتورولا نمی‌دهند. لنوو هم‌چنین اخیرا خبر از کاهش نیروی‌های‌اش داده است. لنوو نباید بگذارد تا بخش موبایل‌اش به نزول ادامه دهد و این فشار روی موتورولا است.

تمرکز روی گوشی‌های ارزان‌قیمت به تنهایی کافی نیست. موتورولا به بازار گوشی‌های گران‌قیمت هم ورود نمی‌کند. گوشی جدید Moto X Style با توجه به قیمت‌اش، قابلیت‌های شگفت‌انگیزی دارد. موتورولا هم مثل سونی، به نیاز کاربران‌اش نگاه کرده و گوشی جدیدش را با توجه به آن‌ها ساخته است. قیمت پایین این گوشی هم می‌تواند مخاطب‌های زیادی را به سمت‌اش جذب کند.

‌‌‌‌

کدام شرکت قرار است دوام بیاورد؟

پیش‌بینی این موضوع که از بین سه شرکت HTC، سونی و موتورولا، کدام سال آینده در بازار اسمارت‌فون‌ها وجود خواهند داشت کار ساده‌ای نیست. اگر گوشی‌های Z5 سونی نفروشد، دور از ذهن نیست که این شرکت کارش را در صنعت موبایل متوقف کند. شرکت HTC هم اگر نتواند گوشی بهتری عرضه کند، احتمالا ساخت گوشی را متوقف می‌کند و تمرکزش را روی بخش‌های دیگر قرار می‌دهد. در نهایت هم اگر موتورولا نتواند به سوددهی برگردد، واقعا معلوم نیست لنوو چه برنامه‌ای برای آن‌ها در نظر خواهد کرد.

‌‌

منبع: Android Authority



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۶۸ دیدگاه
  1. محمد تقی کریمی

    من سالهاست دو گوشی هوشمند میخرم و همیشه دو گوشی آخرین مدل دستم میگیریم.
    هیچکدوم از دیگر برندهای گوشی های هوشمند به گرد پای سونی نمیرسن، اسم نمیبرم فلان برند که به کسی توهین نشه.
    سونی بهترینه واقعا، از نظر سخت افزاری که انقدر خوبه نظری نمیتونم بدم از نظر رابط کاربری هم ساده و فوق العادس.
    اگر سونی اسمارتفون نزنه مجبورم برم سمت اون یکی که اندروید روش نیست. (متاسفانه)
    درود بر سونی
    زنده باد سونی

  2. سعید

    واقعا من تعجب می کنم جرا مسعولان سونی با اینکه کیفیت گوشیهاش خیلی خوب هست اونم از خیلی وقت پیش متاسفانه تبلیغات خیلی کمی داره و این مورد واقعا تاثیر دارد در دید مشتری و فروشش . میبینیم که تو دنیا تبلیغات حتی تو بعضی موارد اولویت بر کیفیت واقعی محصول میشه و این مورد رو تو یه برند دیگه کاملا شاهدش هستیم

  3. LORD

    بخش لپ تاپ سونی رو هم همه میگفتن حیفه بره حیفه نابود شه ! جنساس عالیه قطعا تعطیل نمیشه ! ولی شد ! اینم مثل همون میشه ! الان چین بازار موبایل رو تو دستاش داره ( ولی تو ایران فقط بی کیفیت ترین محصولات و برند های چینی وارد میشه( نمونش آلکاتل و … البته بجز هواوی که تو کشورش دوم هست در بازار گوشی ) اما برند های شیاوومی و الفون واقعا عالی هستن خصوصا الفون که ۲ تا گوشی جدید داره وارد بازار میکنه در حد عالی با قیمت فوق العاده !!!!
    موتورلا که تمومه کارش . اچ تی سی هم دیگه خیلی طرفدار نداره و کم کم نابود میشه اما سونی شاید ۱-۲ سال بیشتر بمونه از اون ۲ تای دیگه ولی در کل سونی هم تعطیل میکنه
    بعنوان گوشی هوشمند ( بدون نصف APP های مختلف ) گوشی های سامسونگ از امکانات نرم افزاری فوق العاده ای بهره میبرن خصوصا سری نوت که وواقعا نظیرش نیست ( سری S چیز خاصی نداره نسبت به نوت ) که مهم ترینش همون رابط تاچ ویز و امکانات عالیش هست که همه بخاطر سنگینی رابط سرزنشش میکنن ولی این همه امکانات ارزش داره و بخاطر همینه که تو سایت های مختلف چه خارجی چه ایرانی رابط تاچ ویز سامسونگ بیشترین رای رو داشته بهرحال همه برند ها تفکرات خودشون رو دارن ولی اینکه سونی ۵ سال پیاپی بدون کوچکترین تغییری ظاهر گوشی رو نگه داشته این واسه کاربرا جالب نیست حداقل برند های دیگه سالی یکدفه جای دوربین نمیدونم جای فلش یا مثلا جای اسپیکر رو عوض میکنن ولی سونی کوچگترین تغییری نداره که همین باعث کاهش فروشش میشه چون خیلی دوست دارن چیزی که دستشون هست خاص و جدیدترین باشه ولی عملا وقتی کسی رو میبینی که مثلا سونی داره متوجه نمیشی که Z2 یا Z3 یا Z5 ! حتی گاهی بعضی از گوشی های میان رده که سری Z نیست هم شبیه سری Z هستن – سامسونگ هم قبلا همینطوری بود اما ۲ سالی هست تقریبا دیگه اینکارو نمیکنه HTC هم بخاطر همین شباهت ظاهری مدل های مختلف فرووشش کم شده — شباهت ظاهری باعث کاهش فروش میشه – شباهت باطنی هم باعث کاهش فروش میشه – گوشی های سونی از Z1 تا Z3 قدرت سخت افزار گوشی خیلی تغییر نکرده و اسنب دراگون ۸۰۰ و ۸۰۱ تو همه مدل هاش بوده که فقط فرکانس پردازنده تغییر کرده که خود این تغییر نکردن سخت افزار هم باعث کاهش فروش میشه ( باجزییاتش کاری ندارم )البته شباهت باطنی کمتر تو دید میاد مثل همین ماشین های تولید داخل که اسم ماشین پراید ولی۲۰- ۳۰ تا مدل مختلف داره که همشونم موتور هاشون یکیه !!! ولی چراغ و سپرشون فرق داره :)))
    همه برند ها باید نواوری داشته باشن تا فروششون زیاد شه مثل S6 edge که خود S6 اینقدر توجه جلب نکرد و Edge اش رو همه دوست داشتن کلا اینکه به یک طراحی برسی که طراحی یک طراحی کاملا درست باشه و تغییرش ندی بده مثل همین سونی شاید طراحی درستی باشه اما اگه همین رو حفظ کنه قطعا فروشش کم میشه واسه همین هم هست که حتی قشنگترین طراحی ماشین تو دنیا واسه سال های بعدی حفظ نمیشه و یک ماشین با ظاهر متفاوت میاد هرچند که ظاهر جدیدش بدتر باشه از نظر بعضی ها !

    1. LORD

      من نمیفهمم مفهوم این که هی میگن کپی کپی چیه واقعا ؟؟؟ یعنی اولین ماشینی هم که کیسه هوا زدن توش بقیه ماشین ها دیگه نباید بزنن تقلب کردن بقیه ؟؟؟ یا مثلا اولین گوشی که فلزی تولید شد بقیه نباید اصلا فلزی بزنن تقلب میشه باید برن گوشی سنگی تولید کنن ؟؟؟؟ نظرات واقعا مسخره ای هست نظراتی که هرچی میبینن میگن کپی ! هر کمپانی به یک نقاط قوتی میرسه که بقیه کمپانی ها هم از اون نقاط قوت استفاده میکنن هم همگام با تکنولوژی روز جلو برن ! چه ربطی داره کپی !!! یکی میگفت سامسونگ اسپیکر زیر گوشی زد کپی کرده باید نوآوری میکرد ! مثلا اسپیکر میزد کنار گوشی یا میذاشت وسط صفحه نمایش ؟ 😐 بهترین مکان واسه اسپیکر یا پایینه یا بالاست یا جلوی گوشیه دیگه الان برند های دیگه یکی ازین ۳ جا اسپیکر بذارن کپیه ؟ نامردا پراید رو کپی کردن روش چراغ گذاشتن !!!! چراغ واسه اولین ماشین دنیا که چراغ داشته بوده ! ! ! نامردا رو کی گفته لامپ تولید کنن چرا از ادیسون کپی میکنن ! نوآوری کنن بالشت نور دار تولید کنن !!!! وای چرا تولیدات جهان همه کپی هستن !!!!! چقدر کپی همه چی کپیه !
      میگن استیوجابز اومده بوده ایران تو شرکت GLX کار میکرده رفته خارج کپی کرده Apple در اومده ! شما انقد فک میکنی اپل خیلی شرکت نوآوری هست نام ببر چند تا قطعه از گوشی های اپل رو خود اپل تولید میکنه ؟؟؟؟ های مونتاژ فقط ! تمام قطعات واسه کارخانه های دیگه هست .
      مفهوم کپی چیز مسخره ایه الکی کپی کپی نکنید اگه اینجوری بخواید حساب کنید تمام برند ها فقط دارن کپی میکنن هیچی خودشون نمیزنن ! مثلا اگه سامسونگ گوشی با قلم زد الان مایکروسافت و بقیه برند ها کپی کردن گوشی و تبلت با قلم لمسی زدن ؟ اصلا کلا قلم لمسی کپیه ؟ چه دنیا کپی تو کپیه
      اگه سونی گوشی صفحه ۴K زده یعنی از Sharp کپی کرده گوشی صفحه ۴K زده دیگه !
      کپی مفهومی نداره اگه اسم این همه شباهت ها و . . . کپی بود الان تمام برند های دنیا هر روز باید از هم شکایت میکردن ! خصوصا شرکت های معروف از برند های چینی !!!!

    2. ok

      Alcatel male france nist?

  4. mohamad.1080

    امیدوارم که سونی دووم بیارهو تو بازار بمونه
    چون خودم تجربه استفاده از گوشی های این شرکت رو داشتم و واقعا راضی هستم

    بنظرم موتورولا زود تر از دور خارج میشه
    بعدش اچ تی سی
    بعدش سونی

    چون سونی هم مثل اپل کاربرای سرسخت و متعصب زیاد داره
    ولی موتورولا رو فقط تو فیلمای آمریکایی میشه دید . D : چون خیلی طرفداراش کمه

  5. محمد

    اگر سامسونگ هم اس۶ رو مثل گوشی های قبلیش و بدون تغییر معرفی میکرد صددرصد چهارمین کمپانی این فهرست میشد

  6. saeed

    اپل رفته ۳d تو تو گوشی هاش گذاشته الان میان مانور میدن که تو گلکسی s7از ۳dتاچ استفاده میکنه سامسونگ. اه چقدر تقلب میکنه. ولی سونی اولین کمپانی بود که تونست گوشی هایه ضد آب بسازه و تولید انبوه برسونه. بدون اینکه کپی کنه از برندا. سامسونگ میاد اثر انگشت میزنه تو گوشی s5اصلا درست کار نمیکنه خیلی بد زده. ببین سامسونگ چقدر بدبخته که رفته جلوی فروشگاه هایه اپل دستشون کاغذ پلاکارد داشتن که میگن گوشی سامسونگ بخرین آیفون نخرید واقعا دیگه کم مونده هر کاری کنه برا فروش بیشتر. همه میان محصولاتشونو با اپل مقایسه میکنن گوشی نکسوس ساسونگ مایکروسافت. و غیره . اگه رونمایی از کوشی هاشون رو این سال ببینید رفتن فقط با گوشی هایه اپل مقایسشون کردن گوشی هایه خودشونو. و اینم بگم مایکروسافت انصافا این دفعه ترکوند و نکسوس هم خوب وبد. موفق باشین.

  7. saeed

    واقعا سونی حیفه کنار بره. سونی بهترین قدیمی ترین مارکه تو دنیا. یه زمانی سونی اریکسون محشر بود عالی بود. این برند تو این سری گوشی هاش سنگ تمام گذاشته. واقعا میتونم بگم سونی حرف نداره. کمی فقط تبلیغاتش کمه اگه بازاریابی بهتری مثل اپل کنه مطمعا باش تو رتبه دوم قرار میگیره بجای سامسونگ. سامسونگ واقعا بده گوشی هاش. من این تضمین رو میدم سامسونگ حذف میشه از گوی رقابت واقعا بده که هر کاری اپل میکنه سامسونگ هم تو گوشی هاش میزنه. من موندم اگه اپل تو آیفون۵s حسگر اثر انگشت نمیزاشت این کمپانی ها کی این کار رو میکردن که حسگر بزارن. موفق باشین.

  8. مرتضی اکبری

    به نظر من گوشی های سونی بالاترین کیفیت رو در میان گوشی های هوشمند دارن امیدوارم اکسپریا به سرنوشت وایو دچار نشه

  9. ramin

    واقعا خیلی خیلی حیفه که سونی با این سابقه تو بخش گوشی از صنعت گوشی سازی کنار بره.
    سری های z5 گوشی های بسیار خوبی هستند و به هیچ عنوان در مقابل دیگر رقبا کم نمیارن.تو هیچ بخشی کم نمیارن.نه تو بخش صفحه نمایش نه تو بخش پردازنده که سونی با ابتکار خودش بالاخره snap 810 رو رام کرد بدون کاهش کارایی این پردازنده نه تو بخش کیفیت ساخت که سونی همیشه تو این قسمت زبان زده نه تو بخش دوربین که شاهد بودیم که تو سایت dxo mark دوربینش بهترین شد نه حتی تو بخش اسپیکر که این گوشی اسپیکر های استریو با بلندی صدای خارق العاده و کیفیت عالی داره نه تو بخش حسگر اثر انگشت که این گوشی بعد از iphone 6s و اون هم با اختلاف خیلی کم دقیق ترین و سریع ترین حسگر اثر انگشت رو داره و نه تو بخش مدیریت رم که این گوشی تو این بخش واقعا شاهکار کرده و از هر گوشیه دیگه ای سر تره و نه تو بخش باتری که سونی همیشه زبان زد بوده و نه تو هیچ بخش دیگه ای.شما در نظر داشته باشید که این گوشی هنوزم ضد آبه.
    سری گوشی های z5 به طور حتم از بهترین گوشی های موجود در بازار هستند و واقعا خیلی کم لطفی هست در حقشون اگر که فروش نرند.من با اینکه s6 edge دارم اما واقعا از این سری گوشی های سونی خوشم اومده.
    امیدوارم این برند دوست داشتنی از صحنه رقابت خارج نشه.

  10. A

    امپراطور و رییس تولید گوشی های اندرویدی
    فقط
    سامسونگ

    1. moh

      از ضعفاشم معلومه
      مخصوصا باتری که هنوزم ضعف داره و فقط به خاطر تبلیغ زیاد فروش داره

      1. A

        عزیز جان باتر ی های سامسونگ خیلی هم خوبن
        الان هم گه Fast Charging دارن
        فقط به خاطر تبلیغ نیستش
        سطح کار سامسونگ کلا با سونی و اچ تی سی قابل مقایسه نیست
        مثلا گلکسی ها اس با زد های سونی
        اصلا به پای سامسونگ نمی رسن
        سونی که دوربین ۲۰ زده از ۱۶ گلکسی اس ۵ هم کمتره

    2. mAhdi

      به امپراطورت بگو تو ساخت گوشیای میان رده و پایین ردش یکم خلاقیت بیشتری به خرج بده .همش دوربین و فلاشو اسپیکرش تو یه ردیفه… ناموسا دیگه خسته شدیم

      1. نادر

        سونی لالیپاپو واسه Z به اون قدمت داد اونوقت “امپراطور سامسونگ”!! تو آپدیت گوشیای پارسالیش مونده!

      2. A

        گوشی های پارسال؟
        الان نوت ۴ و گلکسی اس ۵ به اندروید ۶ آپدیت می شن

      3. A

        الان سونی ابتکار به خرج داده؟ همه مثل همن

      4. A

        الان سونی ابتکار زده توی ظاهر گوشی هاش؟
        همه شون مثل همن
        همه یک شکل

    3. آکار شیخی

      بهتره امپراطورت یکم مرد باشه … منظورم اینه که حتی سونی و اچ تی سی با اون وضعیت داغون به فکره مشتریاشونن و سونی برای زد۲ اندروید ۶ داده و اچی تی سی برای ام۸ و دیزایر آی هم آپدیت داده ، در حالی اس۵ سامسونگ که فقط یه نسل ازش گزشته اندروید ۶ واسش نمیاد … اچ تی سی با اون وضع امسال یک ملیون دلار به خیریه واسه سرطان سینه هدیه داده !!!!!!سامسونگ فقط به فکر پوله و هزار تا پرچمدار مثله note5 , s6 , s6edge , edge plus و …
      داده بیرون و فقط منتظره اپل سودش کم بشه و پول بره تو جیبش … واقعا که sony , htc خیلی بهتر و مرد تر از سامسونگ بودن …

      1. A

        آقای شیخی برای گلکسی اس ۵ اندروید ۶ اومده
        محض اطلاع
        لطفا با اطلاع صحبت کنید

      2. A

        در ضمن برای قسمت دوم حرفتان
        شما به سایت سامسونگ مراجعه کن
        اون هم یک عالمه کار های خیر در ایران انجام داده
        ایران!!!!

  11. مصطفي

    فعلا که سامسونگ و اپل با این حجم تبلیغاتشون بازار رو قبضه کردن و جا برای نفس کشیدن برای برند های دیگه باقی نزاشتن . بعضی وقتا آدم حس میکنه که این کل کل سامسونگ و اپل در واقع یه جور توافق پشت پرده هست برای اینکه در کانون توجه قرار بگیرن و برند های دیگه رو از میدون به در کنن . به هر حال سونی و اچ تی سی و موتورولا از قدیمی ترین برند های موبایل هستند محصولات خوبی رو هم ارائه میدن ولی تو بخش تبلیغات و بازار گرمی متاسفانه ضعیف عمل کردن

  12. Morteza

    حیف میشه اگه اچ تی سی و سونی از چرخه رقابت کنار برن هردو شرکت گوشی های خوبی عرضه میکنن وطرفدارهای خودشونو دارن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما