سایبرشات RX10 III؛ جدیدترین دوربین سوپرزوم سونی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

سونی جدیدترین دوربین شبه SLR مجهز به سنسور تصویر یک‌اینچی خود را معرفی کرد. این دوربین سایبرشات RX10 III نام داشته و درواقع مدل بعدی RX10 II به حساب می‌آید.

ویژگی متمایز این دوربین نسبت به مدل قبلی و رقبا توانایی زوم خیلی زیاد ۲۵ برابری است. از امکانات دیگر این دوربین باید به توانایی فیلم‌برداری ۴k و عکاسی پیاپی ۱۴ فریم بر ثانیه اشاره کرد. این دوربین همچنین لنز زوم ۶۰۰-۲۴ میلی‌متری F/2.4-4.0 دارد.

البته این روزها دیگر سنسور بزرگ و ویژگی‌هایی چون ۲۰.۱ مگاپیگسلی بودن نمی‌تواند یک دوربین را متمایز و برجسته کند. چیزی که اهمیت دارد، لنز زوم این دوربین است که فاصله‌کانونی ۶۰۰-۲۴ میلی‌متر را پوشش داده و توانایی زوم ۲۵ برابر دارد؛ این یعنی سه برابر مدل قبلی.

همراه با این دوربین همچنین دو لنز جدید فول‌فریم هم معرفی شده است: F4.5-F5.6 با فاصله‌کانونی ۳۰۰-۷۰ میلی‌متر و F1.8 با فاصله‌کانونی ۵۰ میلی‌متر.

3

اولین مدل از دوربین‌های RX10 سونی با ترکیب کردن سنسور بزرگ یک‌اینچی و یک لنز زوم بزرگ، قالب‌های مرسوم دوربین‌های شبه SLR را شکست. این شیوه را پاناسونیک بلافاصله با ارایه‌ی Lumix FZ1000 که لنز زومی حتی بزرگ‌تر و قابلیت فیلم‌برداری ۴k داشت، دنبال کرد. سال گذشته سونی RX10 II را معرفی کرد که درواقع به‌روزرسانی‌ای از RX10 بود. این دوربین به امکان فیلم‌برداری ۴k مجهز شده اما هنوز نتوانسته بود در میزان زوم با پاناسونیک برابری کند.

2

حالا سونی با معرفی RX10 III از رقبای خود پیش افتاده. این دوربین با ویژگی‌های که از آن برشمردیم، توانایی فیلم‌برداری از سوژه‌های متنوع خواه افقی و عمودی، خواه اسپرت و وایلدلایف را دارد.

قابلیت لرزش‌گیر دست اپتیکال این دوربین از تاری تصاویر جلوگیری کرده و عکاسی و فیلم‌برداری در یک قاب صاف را تضمین می‌کند که اگر اهل فیلم‌برداری دستی هستید،‌ حتما به چنین امکاناتی نیاز دارید.

مهم‌ترین ویژگی متمایز این دوربین نسبت به مدل قبلی و رقبا توانایی زوم خیلی زیاد ۲۵ برابری است.

RX10 III مجهز به محافظ گردو خاک و رطوبت با ابعاد ۱۲۷ × ۹۴ × ۱۳۲ میلی‌متر بوده و نمایش‌گر LCD سه‌اینچی آن انعطاف‌پذیر است تا در شرایط نامناسب هم امکان فیلم‌برداری را فراهم کند. RX10 III به کاربران امکان می‌دهد که از طریق Wi-Fi و NFC محتوای دوربین را به اشتراک بگذارند و یا با کمک یک تبلت یا گوشی آن را از دور کنترل کنند.

دوربین جدید سونی همراه با این لنزهای جدید از اواسط فروردین یا اردیبهشت در دسترس مشتریان خواهد بود. سایبرشات RX10 III قیمتی حدود ۱۵۰۰ دلار داشته و قیمت لنزهای ۵۰ میلی‌متری و ۳۰۰-۷۰ میلی‌متری هم به‌ترتیب ۱۲۰۰ و ۲۵۰ دلار خواهد بود.

با دیجی‌کالامگ همراه باشید و گالری عکس دوربین و لنزهای جدید را ببینید.

منبع: Giz Mag



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۳ دیدگاه
  1. مهران د

    لنز این دوربین فیکس و غیر قابل تعویضه… دوتا لنزی که تو مطلب معرفی شدن ربطی به این دوربین ندارن و قابل نصب روی این مدل نیستن

  2. امیر اسدی

    سنسور . . . وای چه خوب
    لنز . . . چه کیفیت خوبی
    امکانات . . . همه چی تمام
    .
    .
    .
    قیمت . . . 😐 . . . خداحافظ

  3. ایوب

    خانم سلیمانی خسته نباشی این دو لنز قابل نصب روی این دوربین نیستن چطور برای این دروبین ساخته شدن چون لنز این دوربین ثابته

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما