زمان پرتاب قدرتمندترین موشک جهان به فضا مشخص شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«فالکون هوی» (Falcon Heavy) قدرتمندترین موشک جهان و دومین موشک قدرتمند تاریخ فضانوردی است. پس از تاخیرهای بسیار، قرار است که بهار سال ۲۰۱۶ به فضا پرتاب شود.

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد که موشک بسیار بزرگ «فالکون هوی» را در بهار سال ۲۰۱۶ به فضا پرتاب می‌کند

«لی روزن» (Lee Rosen) معاون اجرایی «اسپیس ایکس» (SpaceX) این خبر را اعلام کرد. او گفت که روز پرتاب این موشک یک روز شگفت‌انگیز خواهد بود. این شرکت قصد دارد فالکون هوی را در اواخر فروردین ماه سال دیگر پرتاب کند.
تا کنون خبرهای زیادی درباره پرتاپ این راکت منتشر شده بود، اما هر بار شرکت اسپیس ایکس پرتاب آن را به تاخیر می‌انداخت. این موشک، قدرمندترین موشک‌ قابل کنترل دنیاست و می‌تواند باری به وزن ۵۳ تن را به مدار زمین ببرد. قوی‌تر از این موشک، فقط موشک ساترن ۵ بود، که در دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ میلادی برای ماموریت‌های آپولو در سفر انسان به ماه استفاده شد. شرکت اسپیس ایکس در سال ۲۰۱۳ قول داده بود که این راکت را پرتاب کند. پرتاب این راکت تا امسال به تاخیر افتاده بود. در ضمن پس از ماموریت ناموفق موشک «فالکون ۹» پرتاب فالکون هوی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

Spacexfalconheavy

موشک فالکون هوی از ترکیب سه راکت فالکون ۹ بوجود آمده است. شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده که قصد دارد بعد از پرتاب این موشک، راکت‌های بوستر مرحله‌ی یک آن را بازیابی کند. اولین پرتاب این شرکت در بهار خواهد بود و اگر این پرتاب موفق باشد، پرتاب دوم در شهریور ماه انجام می‌شود. نیروی هوایی ارتش آمریکا قصد دارد ۳۷ ماهواره را به وسیله آن در مدار زمین قرار دهد.

منبع: The Verge



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما