تاریخ انتشار استریت‌فایتر۵ ، مورد انتظارترین بازی مبارزه‌ای امسال مشخص شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شب گذشته و در جریان کنفرانس مطبوعاتی بخش تفریحات و سرگرمی سونی که در شهر پاریس برگزار شده بود، اخبار و اطلاعات زیادی در مورد برنامه‌های این شرکت برای صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی منتشر شد. در جریان این کنفرانس مطبوعاتی تعدادی بازی جدید معرفی شد، تریلر بازی‌هایی که پیش‌تر معرفی شده بودند به‌نمایش درآمد و تاریخ انتشار تعدادی از بازی‌ها هم مشخص شد.

یکی از بازی‌هایی که در جریان این کنفرانس تاریخ انتشارش را شناخت، قسمت پنجم از مجموعه بازی‌های «استریت‌فایتر» (Street Fighter) بود. برای آن دسته از بازی‌کننده‌هایی که با مجموعه‌ی استریت‌فایتر آشنایی ندارند، این مجموعه بازی‌ها جزو تاثیرگذارترین عناوین سبک مبارزه‌ای هستند و با وجود گذشت بیش از ۲۵ سال از عرضه‌ی قسمت اول، هنوز هم در میان بازی‌کننده‌ها طرفداران پروپاقرصی دارند. البته بازی‌‌هایی مثل «مورتال کامبت» (Mortal Kombat) و «تکن» (Tekken) در میان بازی‌کننده‌های ایرانی از محبوبیت بیش‌تری برخوردار هستند؛ اما از زمان انتشار قسمت چهارم استریت‌فایتر در سال ۲۰۰۸ میلادی برای کنسول‌های ایکس‌باکس۳۶۰ و پلی‌استیشن۳ در کنار رایانه‌های شخصی، این مجموعه بازی‌ها هم در میان ایرانی‌ها طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است.

استریت‌فایتر۵ در روز بیست و هفتم بهمن ماه امسال (۱۶ فوریه ۲۰۱۶) برای کنسول پلی‌استیشن۴ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

به‌هرحال شب گذشته و در جریان کنفرانس مطبوعاتی سونی مشخص شد که استریت‌فایتر۵ در روز بیست و هفتم بهمن ماه امسال (۱۶ فوریه ۲۰۱۶) برای کنسول پلی‌استیشن۴ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. همان‌طور که احتمالا خودتان هم متوجه شده‌اید، قسمت پنجم از مجموعه بازی‌های استریت‌فایتر برای کنسول ایکس‌باکس‌وان عرضه نمی‌شود. البته این موضوع اعتراضات گسترده‌ی بازی‌کننده‌های این پلتفرم را در پی داشته، اما هنوز شرکت «کپ‌کام»، ناشر بازی، تغییری در برنامه‌های عرضه‌ی این بازی برای پلتفرم‌های دیگر ایجاد نکرده است.

هم‌چنین در جریان کنفرانس روز گذشته، از پانزدهمین مبارز حاضر در بازی هم رونمایی شد. «دالسیم» (Dhalsim) که در قسمت‌های قبلی مجموعه هم حضور پررنگی داشت، پانزدهمین شخصیتی است که برای حضور در قسمت پنجم، رسما تایید شده است. در حال حاضر فقط یکی از شخصیت‌های بازی معرفی نشده که به‌نظر می‌رسد تا زمان عرضه‌، آن هم رونمایی خواهد شد. تا کنون حضور شخصیت‌های اصلی و کلیدی مثل «ریو»، «کن»، «چون‌لی»، «کامی» و «وگا» در قسمت پنجم از مجموعه بازی‌های استریت‌فایتر قطعی شده است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا انتهای سال ۲۰۱۶ میلادی شش شخصیت دیگر هم به این تعداد اضافه خواهند شد تا مجموع شخصیت‌های قابل انتخاب در استریت‌فایتر۵ به ۲۲ برسد. نکته‌ی جالب درباره‌ی شخصیت‌های اضافه‌ی بازی، نحوه‌ی آزاد کردن آن‌هاست. کپ‌کام برای قسمت جدید استریت‌فایتر سازوکاری درنظر گرفته که با استفاده از آن‌ بازی‌کننده‌ها نیازی به خرید محتواهای اضافه‌ برای بازی ندارند. در این سازوکار جدید بازی‌کننده هرچه بیش‌تر بازی کند و چالش‌های مختلف بازی را پشت‌سر بگذارد، به ازای‌شان واحد پولی به نام Fight Money دریافت می‌کند. بازی‌کننده‌ها با استفاده از همین واحد پولی خریدهای محتوای اضافه‌ی بازی را انجام خواهند داد. کپ‌کام اعلام کرده که تمام بروزرسان‌های بازی تا انتهای سال ۲۰۱۶ در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار خواهد گرفت.

منبع: gematsu



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما