قدیمی‌ترین جانوری که روی چهارپا راه می‌رفت کشف شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جانوری که در بالا می‌بینید، Bunostegos akokanensis نام دارد. این موجود باستانی در دوره‌ی «پرمین» (Permian)، چیزی حدود ۲۶۰ میلیون سال پیش زندگی کرده است. محققانی که فسیل‌های آن را بررسی می‌کنند، می‌گویند که این موجود، اولین حیوانی است که روی چهار پا راه می‌رفته است.

محققان موجودی باستانی را کشف کرده‌اند که در ۲۶۰ میلیون سال پیش، برای اولین بار توانایی ایستادن روی چهارپا را کسب کرده است.

پاریاسورها، گروهی از خزندگان هستند که Bunostegos هم در خانواده‌ای آن‌ها جای می‌گیرد. آن‌ها گوشت‌خوارانی بزرگ بودند که در دوره‌ی پرمین می‌زیستند. آن‌ها دم‌های کوتاه، سرهای کوچک و پاهایی پهن داشتند. اعضای بدن پاریاسورها هم از کنار بدن‌شان رشد می‌کرده است؛ چیزی مثل مارمولک‌های امروزی.

1

محققان برای اولین بار است که با کشف Bunostegos می‌گویند که پاریاسورها هم توانایی ایستادن روی چهارپای‌شان را داشته‌اند.

دیرینه‌شناس‌ها، فسیل‌های این موجود را در «نیجر» پیدا کرده بودند. با این حال، محققان دانشگاه براون پس از سال‌ها تصمیم گرفته‌اند تا این موجود را دوباره بررسی کنند. آن‌ها نتایج تحقیقات جدیدشان را در نشریه‌ی Journal of Vertebrate Paleontology منتشر کرده‌اند.

زیستگاه Bunostegos ممکن است روی تکامل او به این شکل و توانایی‌اش در ایستادن تاثیر گذاشته باشد. این حیوان به‌تنهایی در صحرای ابرقاره‌ی پانگه‌آ (Pangea) زندگی می‌کرده است. محققان می‌گویند که ایستادن روی چهارپا، میزان انرژی بیشتری را ذخیره می‌کند. پژوهشگران می‌گویند که این توانایی، چیزی حدود ۲۵۰ میلیون سال پیش در بین جانوران به‌وجود آمده است.

2

«مورگان ترنر»، از محققان دانشگاه براون، روی این حیوان تحقیق کرده است. او می‌گوید که احتمالا پیچیدگی‌های زیاد دیگری هم دربار‌ه‌ی وضعیت ایستادن موجودات وجود دارند: «پیچیدگی‌های بسیاری درباره‌ی نحوه‌ی تکامل طرز ایستادن و نحوه‌ی حرکت موجودات وجود داد. کشف آناتومی Bunostegos موضوعی غیر منتظره بود. مطمئنا اطلاعات بیشتر دیگری هستند که باید آن‌ها را کشف کنیم.»

منبع: Gizmodo



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

یک دیدگاه
  1. مهدی

    خیلی جالب بود مرسی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما