آینه عقب GT-R LM Nismo صفحه‌ی نمایش می‌شود

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اصولا روند حرکت تکنولوژی خودروها اینگونه است: تکنولوژی ابتدا برای خودروهای مسابقه‌ای ساخته می‌شود، سپس به قدری خوب و کارآمد از آب در می‌آید که شرکت‌های خودروسازی تصمیم می‌گیرند از آن در خودروهای معمولی‌شان هم استفاده کنند. با این حال، اخیرا برعکس این موضوع رخ داده است.

آینه‌ای که شرکت Gentex برای LM Nismo طراحی کرده است با استفاده از دوربین‌هایی عقب را به راننده نشان می‌دهد.

نیسان تکنولوژی جدیدی به اسم «آینه‌ی تمام صفحه» (Full Display Mirror) برای ماشین‌های مسابقه‌ای خود ساخته است که از تکنولوژی Smart Rearview Mirror خودروهای معمولی این شرکت برداشته شده. سیستم Smart Rearview Mirror شرکت نیسان، یک آینه‌ی عقب بود که با فشار یک کلید، از آینه به صفحه‌ی نمایش تغییر حالت می‌داد. این سیستم برای زمانی ساخته شده بود که مثلا عقب خودروی‌تان را با جعبه پر کرده بودید و نمی‌توانستید عقب را ببینید. صفحه‌ی نمایش سیستم آینه عقب خودروهای نیسان ا استفاده از دوربین‌هایی، درست مثل یک آینه‌ی واقعی عقب را نشان می‌داد.

نیسان از چنین سیستمی در خودروهای مسابقه‌ای‌اش هم استفاده کرده است. خودروی مسابقه‌ای GT-R LM Nismo دید خوبی از عقب به راننده‌ها‌ی‌اش نمی‌داد. نیسان هم از شرکت Gentex خواسته است تا سیستم آینه‌ی عقبی برای خودروهای مسابقه‌ای‌اش بسازد.

Gentex-1

سیستم استفاده شده در خودروی مسابقه‌ای نیسان مثل همان سیستم Smart Rearview Mirror کار می‌کند. برای اینکه تصاویر واضح به نظر برسند، دوربین‌ها توانایی تصویربرداری HDR دارند. تصویربرداری HDR کاری کرده است تا دوربین‌ها در شب نور بیشتری را نشان دهند و در عین حال هم نمی‌گذارد نور آفتاب در روز آینه‌ی عقب را تماما روشن کند.

می‌توانید در ادامه ویدیویی از این سیستم آینه را ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Cnet



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲ دیدگاه
  1. Ebrahim

    مرسیییی ، خواهشا بیشتر در مورد این کمپانی مطلب بذارید ، خصوصا GT-R که شاهکار مهندسیه …

  2. fernanez

    خخ.و دیگر هیچ….ماشینی بهتر از برگ درخت…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما