آلبوم‌های موسیقی هم آپدیت دریافت می‌کنند!

۲۰ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آلبوم Drake Scorpion

عرضه‌ی آپدیت‌ها و بروزرسانی‌های سابقه‌ای بلند و بالا در صنعت بازی‌های ویدیویی دارد؛ طوری که اگر امروزه یک بازی به صورت معمول آپدیت و بروزرسانی نشود، کمی تعجب می‌کنیم. بهینه‌سازها یا همان به اصطلاح Patchها موضوعی معمول در بازی‌های ویدیویی یا همان نرم‌افزارها هستند، ولی اینکه ببینیم روزی فیلم‌ها و آلبوم‌های موسیقی هم آپدیت شوند، در ذهن‌مان نمی‌گنجد. به همین دلیل است که وقتی می‌بینیم برای یک آلبوم موسیقی یک Patch عرضه شده تا باگ‌های آن را برطرف کند، حسابی تعجب می‌کنیم.

نسخه‌ی فعلی آلبوم اسکورپیون با چیزی که در روز اول عرضه شنیده شده فرق می‌کند.

هفته‌ی گذشته از موفقیت آلبوم جدید «دریک» (Drake) برای‌تان گفتیم؛ موفقیتی که سرویس‌های عرضه‌ی دیجیتال موسیقی نقش بزرگی در آن داشته‌اند.با این حال، طرفداران آلبوم جدید دریک یعنی «اسکورپیون» (Scorpion)، چند روز پیش متوجه تغییراتی در آهنگ‌ها شدند.

در حالی که طرفداران آلبوم اسکورپیون در ابتدا تصور کردند تغییرات، فقط در ذهن آن‌هاست، نهایتا با کمی تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیدند که واقعا نسخه‌ی فعلی آلبوم، با چیزی که در روز اول عرضه شنیده‌اند، فرق می‌کند. دریک واقعا آلبوم اسکورپیون خودش را آپدیت کرده است.

البته آپدیت‌ها نه طول آهنگ‌ها را تغییر داده‌اند و نه محتوای آن‌ها را، بلکه فقط بخش‌هایی از چند شامل چند تنظیم جدید شده است؛ یعنی در اصل دریک آلبوم خودش را دقیقا مثل بازی‌ها برای حل باگ‌های آن، آپدیت کرده است.

آلبوم Drake Scorpion

می‌دانیم که آلبوم‌های موسیقی دهه‌هاست که با دقت بسیاری تنظیم می‌شوند. هنرمندان هم‌چنین در قالب نسخه‌های ریمیکس شده یا حتی آلبوم‌های ریمستر شده، قطعات خودشان را آپدیت و دوباره عرضه می‌کنند. با این حال، به لطف پلتفرم‌های استریم موسیقی مثل اسپاتیفای و اپل موزیک است که امکان آپدیت یک آلبوم در لحظه، و جایگزین شدن نسخه‌ی جدید با نسخه‌ی قبلی، فراهم شده. برای اولین بار هم نیست که چنین آپدیت‌هایی را برای یک آلبوم می‌بینیم. پیش از این «کانیه وست» (Kanye West) هم چند بار آلبوم Life of Pablo خود را آپدیت و حتی شعرهای داخل آن را عوض کرده بود.

به آپدیت بازی‌ها و برنامه‌ها عادت کرده‌ایم، ولی نمی‌دانیم آیا آپدیت یک آلبوم موسیقی می‌تواند حرکتی مثبت باشد یا نه. آیا برای مثال یک آلبوم بد، می‌تواند با آپدیت بهتر شود؟ یا از طرفی، آیا دست بردن به یک اثر هنری که عرضه شده، کار صحیحی است؟

منبع: Kotaku

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه