آخر هفته‌ی خود را به دیدن بارش شهابی بگذرانید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هما‌ن‌طور که هفته‌ی گذشته گزارش شده بود، قرار است امروز و امشب بارش شهابی برساوشی (Perseids) به اوج خود برسد. در نتیجه امشب می‌توان آسمان زیبا و پرنوری را دید.

بارش شهابی برساوشی امشب به اوج خود می‌رسد و می‌توان آن را بدون هیچ نوع تجهیزاتی دید.

اگر در هر جای نیم‌کره‌ی شمالی قرار دارید، دوربین‌ها و تلسکوپ‌های خود را آماده کنید. البته حتی نیازی به هیچ نوع دوربین و تجهیزاتی نیست، چون شهاب‌ها را می‌توان با چشم غیرمسلح هم دید. شهاب‌ها قرار است بارشی زیاد تا پایان امشب داشته باشند، در نتیجه می‌توانید مطمئن باشید که در هر صورت، شهابی به چشم‌تان می‌خورد.

ناسا می‌گوید که وضعیت آسمان امسال برای دیدن شهاب‌ها بسیار مناسب است، چون ماه جدید است و نور آسمان برای دیدن شهاب‌ها کمتر می‌شود. با این حال می‌دانید چه چیزی مانع دیدن این پدیده می‌شود؟ نور شهر. اگر می‌خواهید شهاب‌های برساوشی را ببینید، باید به بیرون شهر بروید.

بارش شهابی برساوشی زمانی اتفاق می‌افتد که زمین از غبار به جا مانده‌ی دنباله‌دار Swift-Tuttle عبور می‌کند. قرار بود که امسال عکس‌هایی با وضوح تصویر بالا از این پدیده ببینیم، اما دوربین ناسا سال گذشته به همراه موشک Antares منفجر شد.

قرار بود نسخه‌ی دیگری به همراه موشک Falcon 9 به ایستگاه فضایی ISS فرستاده شود، اما احتمالا می‌دانید که آن هم منفجر شد.

با تمام این اوصاف، اگر وقت‌اش را ندارید که آخر هفته را به خارج شهر بروید و شهاب‌ها را ببینید، ناسا می‌خواهد این پدیده را به‌صورت زنده در اینترنت پخش کند. می‌توانید از این‌جا زنده بارش شهابی برساوشی را ببینید.

منبع: Engadget



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما