لوگو کارخانه محتوا3

عکاسی لایف‌استایل چیست و چگونه به گسترش کسب‌وکارتان کمک می‌کند؟

این روزها ممکن است نام عکاسی لایف‌استایل به گوش‌تان خورده باشد؛ شکلی از عکاسی که هدفش ثبت وقایع روزانه به همین شکلی که اتفاق می‌افتد است. عکاسی لایف‌استایل این روزها به شکلی هنرمندانه از ثبت تصاویر در قاب‌های روزمره تبدیل شده است و بسیاری از عکاس‌های آماتور و حرفه‌ای، به این سبک عکاسی علاقه دارند. برای مثال در این سبک عکاسی، شما می‌توانید واقعی‌ترین تصاویر روزمره خود مثل نوشیدن چای در یک عصر دل‌پذیر یا قدم‌زدن در خیابان را با مخاطبان به اشتراک بگذارید و یک آلبوم واقع‌گرایانه از زندگی خود درست کنید. عکاسی لایف‌استایل در بیزینس‌های مختلف نیز استفاده می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا از قاب عکس، با مخاطبان خود ارتباط بیشتری برقرار کنند. شما نیز می‌توانید از این سبک عکاسی برای معرفی بیزینس خود و محصولات‌/خدمات استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با عکاسی لایف‌استایل، ادامه مطلب را دنبال کنید.

تعریف عکاسی لایف‌استایل

عکاسی Lifestyle یا سبک زندگی، شکلی از عکاسی بوده که این روزها خیلی ترند شده و یک سبک نوین از عکاسی پرتره است. با استفاده از این سبک عکاسی، شما می‌توانید تصاویری واقعی از روزمره خود ثبت کنید و با مخاطب احساس نزدیک‌تری داشته باشید. عکاسی لایف‌استایل در تعریف ویکی‌پدیای انگلیسی به این شکل آمده است: عکاسی لایف‌استایل شیوه‌ای از عکاسی پرتره بوده که هدف آن ثبت رویدادها، موقعیت‌ها و نقاط عطف زندگی به سبکی هنرمندانه است. با استفاده از این سبک، شما می‌توانید واقعی‌ترین تصاویر را در موقعیت‌های واقعی ثبت کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. نکته‌ای که اهمیت دارد این است که در این شیوه، لازم نیست واقعیت را عوض کنید. شما می‌توانید با حفظ وقایع به شکلی که اتفاق افتاده، حس صمیمیت و باورپذیری را افزایش دهید و ارتباط مؤثرتری برقرار کنید.

مزایای عکاسی لایف‌استایل در کسب‌وکارها

عکاسی Lifestyle می‌تواند ارزش‌افزوده فراوانی برای کسب‌وکار شما ایجاد کند. اگر از این شیوه عکاسی به‌درستی استفاده کنید، می‌توانید کسب‌وکار خود را توسعه ببخشید و در ذهن مخاطبان ماندگار شوید. از جمله مزایای این شیوه عکاسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برند شما را انسانی نشان می‌دهد

اگر به بیزینس‌های موفق در جهان نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که آن‌ها در تلاش برای ایجاد حس واقعی بودن هستند. دیگر زمان آن گذشته که بیزینس‌ها در لایه‌ای از ابهام فعالیت‌شان را ادامه می‌دادند و مخاطبان فقط تصاویری میزانسن‌شده از آن‌ها می‌دیدند که به‌سختی می‌شد واقعی‌بودن‌شان را باور کرد. امروزه کسب‌وکارها، مثل یک انسان واقعی ظاهر شده‌اند و تمام تلاش‌شان این است که با مخاطب حس صمیمی بودن برقرار کنند. با عکاسی لایف‌استایل، می‌توانید تصویری واقعی از خودتان ثبت کنید.

سریع و راحت است

برای ثبت یک تصویر واقعی از لحظه‌ای واقعی، شما می‌توانید موبایل‌تان را روشن کنید و دکمه عکس را فشار دهید! به همین راحتی می‌توان یک تصویر زیبا ثبت کرد و با مخاطبان به اشتراک گذاشت. این شیوه عکاسی، دست شما را باز می‌گذارد و بسیار راحت و سریع است. شما می‌توانید در مدت زمانی کوتاه، چندین عکس باکیفیت ثبت کنید. حتی نیازی نیست ژست‌ها را تغییر دهید یا مدت زمانی طولانی را برای چیدمان صرف کنید.

خلاقیت را تقویت می‌کند

شما می‌توانید با خرج کردن کمی خلاقیت، تصاویری زیبا و ماندگار خلق کنید. خلاقیت یکی از مهم‌ترین ابزارها در عکاسی لایف‌استایل است که به ثبت وقایع واقعی در قاب‌های خیره‌کننده کمک می‌کند. خلاقیت شما می‌تواند از هر جنسی باشد؛ اما فراموش نکنید که واقعی بودن تصاویر را معیار اصلی قرار دهید و سعی کنید از طریق همین ابزار، بیشتری نفوذ را در مخاطب ایجاد کنید.

به تجهیزات کمی نیاز دارد

امروزه گوشی‌های همراه، در ثبت وقایع نقشی اساسی دارند. شما می‌توانید با استفاده از کم‌ترین تجهیزات و حتی با گوشی تلفن خود، بهترین تصاویر را ثبت کنید. برای ثبت عکس‌های لایف‌استایل، حتی نیازی نیست دوربین‌های حرفه‌ای تهیه کنید.

هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

ازآنجایی‌که بدون کرایه کردن یا خریدن تجهیزات گران‌قیمت و دوربین‌های حرفه‌ای هم می‌توان عکس‌های لایف‌استایل ثبت کرد، هزینه‌ها به‌صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. پیش‌تر لازم بود برای ثبت یک فریم عکس، از متخصص‌ها و تجهیزات بسیار حرفه‌ای استفاده شود. اما امروزه می‌توان با استفاده از تجهیزات ساده‌تر، هزینه‌ها را کاهش داد.

در بیزینس‌های مختلف قابل‌استفاده است

فرقی نمی‌کند کسب‌وکار شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند؛ فروش لوازم آرایشی یا تجهیزات الکترونیکی، خدمات در منزل یا آموزش نحوه آشپزی … عکاسی لایف‌استایل با همه کسب‌وکارها سازگار است و از آن می‌توان برای معرفی محصولات یا خدمات استفاده کرد.

نحوه استفاده از محصول/خدمت را آموزش می‌دهد

با چند عکس ساده به سبک لایف‌استایل، می‌توانید به مخاطبان آموزش دهید که چگونه از محصول یا خدمت شما استفاده کنند. اگر لوازم آرایشی می‌فروشید، کافی است از یک فرد در حال استفاده از لوازم آرایشی عکاسی کنید تا تأثیر محصول شما در زندگی واقعی درک شود.

از عکاسی لایف‌استایل در کجا می‌توان استفاده کرد؟

چند سالی است که عکاسی لایف‌استایل به صنعت تبلیغات وارد شده است و هر کسب‌وکاری با هر فعالیتی، می‌تواند از این مدل عکاسی برای معرفی خودش استفاده کند. شما می‌توانید برای معرفی محصولات، خدمات، نیروهای انسانی، فضای کاری، برندینگ، ایجاد برند کارفرمایی و…، از عکاسی لایف‌استایل کمک بگیرید. اگر محصول جدیدی به بیزینس شما اضافه شده، برای معرفی آن می‌توانید از این سبک عکاسی استفاده کنید و افرادی را در حال استفاده از آن محصول نشان دهید. شما می‌توانید با عکاسی لایف‌استایل به مخاطب نشان دهید که خدمات/محصولات شما، چه نیازی را از آن‌ها رفع می‌کند و چگونه به داشتن زندگی بهتر کمک می‌کند. از عکاسی لایف‌استایل هم‌چنین می‌توانید برای تولید محتوای آموزشی در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت استفاده کرد. از جمله کسب‌وکارهایی که در شبکه‌های اجتماعی از این شیوه عکاسی استفاده می‌کنند می‌توان به فروشگاه‌های طلا و جواهرات، لباس و اکسسوری، تجهیزات الکترونیکی، اشاره کرد.

مهم‌ترین نکات برای ثبت عکس‌هایی به سبک لایف‌استایل

برای ثبت عکس‌های لایف‌استایل حرفه‌ای و کاربردی، کافی است نکاتی که در ادامه توضیح داده‌ایم را مدنظر قرار دهید:

تاحدامکان طبیعی بودن فضا را حفظ کنید

وقتی قرار است یک عکس واقعی ثبت کنید، سعی نکنید میزانسن را تغییر دهید. به‌جای آن می‌توانید به دل واقعیت و جزئیات بروید و از نزدیک آن را ثبت کنید. شما می‌توانید بدون تغییر دکور و چیدمان هم عکس بگیرید. این عکس‌ها، حس بهتری دارند و بیشتر درک می‌شوند.

نتایج را برنامه‌ریزی نکنید

اگر بخواهید عکس لایف‌استایل ثبت کنید، بهتر است منتظر نتایج ازپیش‌تعیین‌شده نباشید. به لحظه‌ها دل بسپارید و از واقعیت عکاسی کنید. اگر برنامه سفت‌وسخت بچینید و نتیجه با ذهنیت شما هم‌خوانی نداشته باشد، دل‌سرد خواهید شد.

به سوژه اجازه دهید در قاب شما قرار گیرد

به‌جای این‌که مدام سوژه‌ها را کارگردانی کنید، به آن‌ها احساس راحتی بدهید. آن‌ها قرار است بخشی از قاب شما باشند، بنابراین بهتر است احساس کنند خودشان گرداننده هستند. حتی اگر قرار است در صنعت تبلیغات عکس لایف‌استایل ثبت کنید، باز هم بهتر است به سراغ چیدمان بی‌عیب‌ونقص نروید و واقعیت را انعکاس دهید.

داستان‌سرایی کنید

به‌جای ثبت یک قاب مُرده و بی‌حس، آن لحظه را برای مخاطبان خود روایت کنید. به این شکل، آن‌ها حس بهتری نسبت به شما خواهند داشت.

جمع‌بندی

عکاسی Lifestyle یکی از سبک‌های عکاسی رایج در جهان است که هم بیزینس‌ها کوچک و بزرگ و هم بلاگرها برای معرفی خودشان، از آن استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید برای ایجاد یک تصویر مثبت و دوست‌داشتنی از کسب‌وکارتان، از تکنیک‌های این شیوه عکاسی استفاده کنید و با مخاطب ارتباط بگیرید. در این مقاله درباره عکاسی لایف‌استایل و چگونگی استفاده از آن در کسب‌وکار گفتیم. اگر شما تجربه‌ای در این زمینه دارید، آن را با خوانندگان به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی

تضمین کیفیت محتوا

قیمت رقابتی

خدمات ویژه حمل و نقل

تحویل سریع سفارش

فرایند کاملا آنلاین

با دیجی‌کالا

خدمات مشتریان

راهنما

همراه ما باشید!

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید

برای استفاده از مطالب دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت نوآوران فن آوازه (فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا) است.

سرویس حمل و نقل رایگان

ویژه خدمات کارخانه محتوا

+

%30 تخفیف اولین سفارش درج و عکاسی

کد تخفیف : CF#LOG#F#

مخصوص فروشندگان استان کرج

سرویس حمل و نقل رایگان

ویژه خدمات کارخانه محتوا

+

%30 تخفیف اولین سفارش درج و عکاسی

کد تخفیف : CF#LOG#F#

مخصوص فروشندگان استان کرج