لوگو کارخانه محتوا3

محتوای غنی برای مارکت پلیس‌ها چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

این روزها رقابت در بازارهای آنلاین بسیار زیاد شده است و مبارزه‌ برای بیشتر دیده‌شدن و بالاتر آمدن در سرچ همواره در جریان است. راه‌حلی که در این شلوغی برای به‌دست‌آوردن رنکینگ و البته اعتماد مشتریان در دسترس است استفاده‌ی بهینه و درست از محتواست. یک استراتژي کارآمد مدیریت محتوا همان چیزی است که یک کسب و کار به آن نیاز دارد. زمانی که بتوانید محتوای غنی‌ای که به پرسش‌های کاربران پاسخ می‌دهد را در کانال‌های مختلف مدیریت کنید جادو اتفاق می‌افتد؛ هم اعتماد مشتریان را به دست خواهید آورد و هم به‌خوبی دیده خواهید شد.

محتوای غنی چیست؟

زمانی که از اطلاعات غنی درباره‌ی یک محصول یا برند حرف می‌زنیم در واقع از مطالب متنی، عکس‌ها و ویدئوهایی می‌گوییم که برای جذب مشتریان و موتورهای جست‌وجو به طور هم‌زمان بهینه شده‌اند و اطلاعات کافی در اختیار آن‌ها می‌گذارند. این نوع محتوا پیچیده‌تر از صرفاً مشخصات و تصاویر ساده است و باید به تجربه‌ی خرید بهتر برای مشتری منجر شود. در مارکت پلیس‌ها داشتن این نوع محتوا کلید دیده‌شدن محصول شما در برابر سایر محصولات موجود است. هرقدر نقد و بررسی‌های کامل‌تری از کالای شما موجود باشد و مشتری بهتر بتواند با آن ارتباط برقرار کند شانس فروشتان هم بیشتر خواهد بود.

انواع محتوای متناسب با محصول

عنوان و شرح محصول

تمام صفحات کالا شامل عنوان و توضیحات محصول است؛ اما راه‌هایی برای بهینه‌کردن همین توضیحات هم وجود دارد که باعث می‌شود کارایی بیشتری داشته باشند. برای مثال باید عنوان‌های مختلف کالا را بیاورید و کلمات کلیدی مرتبط با آن و دسته‌بندی‌ها را هم ذکر کنید.

در ارتباط با شرح محصول، این شرح باید به کمک تکنیک‌های مناسب کپی‌رایتینگ و البته الگوریتم‌های سئو بهینه شده باشد. یک صفحه محصول عالی جایی است برای جلب‌توجه کاربران که در آن اطلاعات کاملاً واضح و مختصر محصول درج شده است و سریعاً مخاطب را به پاسخ می‌رساند. این صفحه همچنین باید به خلاصه‌ترین شکل مزایای محصول و ویژگی‌های خاص آن را به مشتری معرفی می‌کند. باید در نظر داشته باشید برای اینکه در موتور جستجو هم موردتوجه قرار بگیرید از کلمات کلیدی به‌تناسب در سراسر نوشته‌هایتان استفاده کنید.

تصاویر محصول

تصاویر بهینه شده برای مشتریان شما ضروری هستند تا بدانند دقیقاً مشغول خرید چه چیزی هستند. واقعیت این است که در خرید آنلاین مشتری امکان لمس کردن محصول یا باز کردن جعبه را ندارد؛ بنابراین باید تصاویری در اختیارش قرار بگیرد که به اندازه‌ی کافی قانع‌کننده باشد. در ادامه درباره‌ی انواع تصاویر محصولی که بهتر است در صفحه محصول قرار دهید صحبت می‌کنیم:

  1. تصویر قهرمان مناسب موبایل: این تصویر برای نشان‌دادن اطلاعات مهم به خریدارانی که روی اسکرین موبایل در حال تماشای محصول هستند تهیه می‌شود. مثلاً فرض کنید کالای شما یک بسته گرانولا است، تعداد در بسته، طعم و نام تجری روی تصویر محصول درج می‌شود و کاربر مشخصاً می‌داند در حال خرید چه چیزی است. این تکنیک برای محصولاتی که انواع و اندازه‌های مختلفی دارند بسیار مفید است.
  2. تصویر ۳۶۰ درجه: یک تصویر ترکیبی ۳۶۰ درجه به خریداران این امکان را می‌دهد که یک محصول را از تمام زوایا مشاهده کنند. این باعث می‌شود محصول برای خریدار ملموس‌تر شود و بهتر آن را درک کند. بر اساس آمارهای موجود قراردادن این نوع تصاویر توانسته است تا ۴۷ درصد باعث بهبود در فروش شود
  3. تصویر جعبه و متعلقات: برای کالاهایی مانند کالاهای الکترونیک، یا لوازم‌خانگی که شامل قطعات مختلف هستند داشتن تصویری که همه‌ی چیزهایی که در جعبه موجود است را نشان دهد ضروری است. این نوع تصویر باعث کاهش نرخ بازگشت محصول هم خواهد شد.

به‌خاطر داشته باشید باید همراه انواع مختلف تصویر متاتگ‌ها و توضیحات بهینه شده را هم قرار دهید و از کلمات کلیدی مربوط به محصول استفاده کنید.

ویدئو

یک ویدئوی کوتاه می‌تواند کارهای زیادی برای شما انجام دهد. به کمک نمایش دادن نحوه‌ی سرهم کردن محصول یا استفاده از ویژگی‌های خاص آن می‌توانید سؤالات و نگرانی‌های کاربران را کاهش دهید و به آن‌ها اطمینان دهید استفاده از این کالا می‌تواند در بهبود کیفیت زندگی‌شان مؤثر باشد. همچنین وجود ویدئو ایده‌ی بهتری از اندازه و کاربردهای محصول به مشتری می‌دهد و او را مطمئن می‌کند کالای شما همان چیزی است که به آن احتیاج دارد یا خیر. ویدئو می‌تواند ویژگی‌هایی که تصاویر قابلیت نمایش درست آن‌ها را ندارند را هم برجسته کنند و جزئیات بیشتری ارائه دهند. همه‌ی این‌ها به افزایش نرخ تبدیل کمک زیادی خواهد کرد. بر اساس گزارش‌های موجود ۷۳ درصد از خریداران پس از دیدن ویدئوی محصول تمایل بیشتری به خرید آن نشان می‌دهند.

مشخصات فنی دقیق

داشتن مشخصات فنی کامل از هر محصولی مهم است. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی این موضوع را برای یک لپ‌تاپ تاپ تا گوشی موبایل رعایت می‌کنند؛ اما نوبت به مبلمان یا لباس و دکوراسیون که می‌رسد چیز خاصی را درج نمی‌کنند. این همان موضوعی است که باعث می‌شود بسیاری از افراد از خرید آنلاین فراری باشند؛ چون چیزی که می‌خرند با انتظاراتشان هیچ هماهنگی‌ای ندارد.

هنگامی که کالای خود را در یک مارکت پلیس عرضه می‌کنید تلاش کنید بیشترین اطلاعات را ارائه دهید. ممکن است استفاده از کلمات کلیدی کافی باعث شود بهتر دیده شوید. برای مثال استفاده از عبارت «ژاکت کش‌باف پشمی» بهتر از استفاده از تک‌واژه‌ی ژاکت است.

نظرات سایر کاربران

بسیاری از افراد قبل از خرید یک محصول، نظرات دیگران را درباره‌ی آن می‌خوانند. یک مطالعه نشان داده است وجود پنج نظر در پای یک محصول می‌تواند بیش از دوبرابر نرخ تبدیل را افزایش دهد و این به این معناست که باید خریداران را ترغیب کنید تا درباره‌ی کالای شما بنویسند. مزیت دیگر وجود این نقد و بررسی‌ها در این است که سئوی وبسایت شما را افزایش می‌دهد. محتوای نقد و بررسی‌ها منحصربه‌فرد است و اغلب شامل کلمات کلیدی شماست که به باعث خواهد شد صفحه شما در موتور جستجو بهتر بالا بیاید.

مزایای استفاده از محتوای غنی

شاید فکر کنید تولید محتوای غنی نیاز به منابع و وقت زیادی دارد و به‌صرفه نیست؛ اما مزایای استفاده از این نوع محتوا هم زیاد است. محتوای غنی باعث می‌شود بازدید محصول شما هم در خود مارکت پلیس و هم در موتور جستجوی گوگل افزایش پیدا کند. با داشتن محتوای منحصربه‌فرد باکیفیت و بهینه‌سازی برای سئو در رتبه‌های اول خواهید بود. بسیاری از خریداران حتی به صفحه دوم نتایج نگاه نمی‌کنند پس مهم است که خودتان را بالا بکشید.

محتوای غنی می‌تواند نرخ تبدیل را هم افزایش دهد. آمارها در والمارت تا ۲۰ درصد افزایش فروش به دلیل محتوای غنی را نشان داده است و آمازون هم می‌گوید محتوای مناسب فروش را تا ده درصد بهتر می‌کند.

کاهش نرخ بازگشت محصول یکی دیگر از مزایای استفاده از محتوای غنی است. آمارها نشان می‌دهد تقریباً ۶۴ درصد موارد بازگشت محصول مربوط به مواردی است که با توضیحات کالا منطبق نبوده است. با دادن اطلاعات کافی به کاربر می‌توانید تا حد زیادی از این اتفاق جلوگیری کنید.

به‌طورکلی زمانی که اطلاعات بیشتر و بهتری به مشتریان و مخاطبان خود می‌دهید باعث می‌شوید از خریدشان اطمینان بیشتری پیدا کنند. این موضوع در درازمدت باعث جلب اعتماد خریداران می‌شود. رضایت آن‌ها را افزایش خواهد داد.

مدیریت محتوای محصول

یکی از دلایلی که بسیاری از کسب‌وکارها به سراغ تولید محتوای غنی نمی‌روند این است که ایجاد و اضافه‌کردن اطلاعات اضافی به صفحه محصول نیازمند کارهای بیشتری است. مخصوصاً اگر در چند پلتفرم حضور داشته باشید این کار پیچیده‌تر هم خواهد شد بااین‌حال اگر بتوانید محتوای محصول خود را در تمام کانال‌ها باهم هماهنگ کنید می‌توانید یک تصویر برند خوب و کامل داشته باشید. به‌این‌ترتیب مشتریان متوجه خواهند شد چه از سایت شما خرید کنند، چه در مارکت پلیس یا هرجای دیگری، چه تجربه خریدی خواهند داشت. روش‌های به روزی مانند استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت اطلاعات محصول وجود دارند که اجازه می‌دهند محتوای کانال‌های مختلف را به‌صورت هم‌زمان مدیریت و منتشر کند. سعی کنید از این نوع نرم‌افزارها کمک بگیرید.

جمع‌بندی

وقتی نمی‌توانید با مشتریان رودررو صحبت کنید باید هرکاری که می‌توانید انجام دهید که محتوای دیجیتال شما را ببیند. برای به‌دست‌آوردن موفقیت در حوزه تجارت الکترونیک باید از تمام ابزارهایی که در اختیار دارید استفاده کنید، ویدئو، تصاویر محصول، توضیحات و نقد و بررسی‌ها همه مهم هستند. محتوای غنی تجربه‌ی آنلاین بهتری را برای مشتریان شما می‌سازد و می‌تواند برای شما نسبت به رقبا برتری ایجاد کند. این کار را انجام دهید و از مزایای آن مطمئن باشید.

مطالب پیشنهادی

تضمین کیفیت محتوا

قیمت رقابتی

خدمات ویژه حمل و نقل

تحویل سریع سفارش

فرایند کاملا آنلاین

با دیجی‌کالا

خدمات مشتریان

راهنما

همراه ما باشید!

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید

برای استفاده از مطالب دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت نوآوران فن آوازه (فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا) است.

سرویس حمل و نقل رایگان

ویژه خدمات کارخانه محتوا

+

%30 تخفیف اولین سفارش درج و عکاسی

کد تخفیف : CF#LOG#F#

مخصوص فروشندگان استان کرج

سرویس حمل و نقل رایگان

ویژه خدمات کارخانه محتوا

+

%30 تخفیف اولین سفارش درج و عکاسی

کد تخفیف : CF#LOG#F#

مخصوص فروشندگان استان کرج