لوگو کارخانه محتوا3

۱۰ راه مهم برای استفاده از مزایای اینفوگرافیک در استراتژی محتوا

متقاعدکردن مصرف‌کنندگان به اینکه محصول شما ارزش زمان و پولشان را دارد، یکی از اساسی‌ترین وظایف شرکت‌ها و بازاریابان است. گزینه‌های بسیار زیادی برای انجام این کار وجود دارد و یکی از بهترین راه‌های انجام آن استفاده از اینفوگرافیک محصول است.

اینفوگرافیک محصول، نوعی اینفوگرافیک تجاری است که کمک می‌کند از مزایای ارتباط بصری برای ارائه‌ی ارزش‌های پیشنهادی کسب‌وکارتان بهره ببرید. اینفوگرافیک محصول را می‌توان برای هر نیاز تجاری‌ای، خواه برای مخاطبان داخلی و خارجی استفاده کنید. باید از طراحان و ابزارهای مناسبی استفاده کنید تا مطمئن شوید ارزش محصول به‌خوبی منتقل شده و هویت برند هم منعکس شده است.

چرا باید از اینفوگرافیک محصول استفاده کنید؟

تحقیقات انجام شده در دنیا مزایای تصاویر و محتوای بصری بر حافظه‌ی انسان را نشان داده‌اند و ثابت کرده‌اند انواع محتوای بصری مانند اینفوگرافیگ می‌تواند ارتباطات تجاری را بهبود ببخشند، این یعنی نباید در استفاده از اینفوگرافیک برای نشان‌دادن ارزش محصول درنگ کنید.

واقعیت این است که در بیشتر موارد، ارزش پیشنهادی شرکت یا تولیدات شما چیزی نیست که بتوانید کلمه‌به‌کلمه با مشتریان خود به اشتراک بگذارید اما باید سرلوحه‌ی تمام کارهایتان باشد. این یعنی باید مشتری خود را به‌خوبی بفهمید، بدانید خدمات و کالای شما چه مشکلی را حل می‌کند و وجه تمایز شما با سایر کسب‌وکارهای موجود چیست.

اینفوگرافیک‌ها، ابزاری عالی برای ارتباط با ارزش محصول شرکت و هویت برندتان هستند. طراحی اینفوگرافیک محصول، در داخل شرکت هم کاربرد زیادی دارد، زیرا می‌تواند به تیم شما کمک کند به زبان مشترکی برسند و درک درستی از خدمات و محصولات داشته باشند. این کار باعث خواهد شد تمام اعضای یک تیم در مسیر رسیدن به یک هدف مشخص تلاش کنند.

۱۰ راه مهم برای استفاده از مزایای اینفوگرافیک

عناصر گرافیکی کاربرد بسیار زیادی دارند، در ادامه‌ی این مطلب درباره‌ی ۱۰ دلیل اصلی‌ای که اینفوگرافیک می‌تواند در استراتژی محتوای شما کاربرد داشته باشد صحبت می‌کنیم:

1.    اینفوگرافیک می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر کمک کند

محتوای بصری، سرعت پردازش اطلاعات را افزایش می‌دهد، این موضوع کمک خواهد کرد سریع‌تر تصمیم بگیرید.  این کار می‌تواند به ارائه‌ی ایده‌های پیچیده به روشی آسان و قابل هضم کمک کند.

ذهن انسان اطلاعات تصویری را خیلی سریع‌تر از کلمات پردازش می‌کند و ما انسان‌ها ذاتاً موجودات بصری هستیم، زمانی که با اینفوگرافیک موضوعی مواجه می‌شوید که مسائل را به‌خوبی دسته‌بندی کرده است، راحت‌تر می‌توانید آن را تجزیه‌وتحلیل کنید. این روش به کسب‌وکار شما هم کمک می‌کند هدف خود را سریع‌تر و مؤثرتر بیان کند. درباره‌ی اینفوگرافیک محصول هم این روش باعث می‌شود مشتری مشخصات محصول و مزایا و معایب آن را بهتر درک کند و برای خرید آن ترغیب شود.

2.    اینفوگرافیک باعث می‌شود محتوای شما بیشتر در معرض نمایش قرار بگیرد

گردآوری اطلاعات فرایندی است که منابع زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و باید برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و تعیین شاخص‌های کلیدی زمان بگذارید. همه‌ی این‌ها هرچند تلاش بسیار اثرگذاری است اما کافی است، روشی که اطلاعات را در اختیار کاربر می‌گذارید هم مهم است. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در مسیر ایجاد یک تصویر کامل و متقاعدکننده از کالا یا کسب‌وکار به کار انجام دهید، طراحی اینفوگرافیک است.

سازمان شما زمانی می‌تواند به بهترین شکل خودش را تبلیغ کند که محتوا و تصاویری که در اختیار کاربران می‌گذارد مفید و معنادار باشد. وجود مشخصات زیر اینفوگرافیک‌های شما را کارآمد خواهد کرد:

  1. به دستورالعمل‌های خود پایبند باشید.
  2. اطلاعات پیچیده را در قالبی ساده منتقل کنید.
  3. داستان جذابی بگویید که ارزش به‌اشتراک‌گذاری دارد.
  4. از لحاظ بصری جذاب شود.
  5. مربوط به مخاطبان شما باشد.

3.    قابلیت به‌اشتراک‌گذاری این نوع محتوا بیشتر است

اینفوگرافیک‌ها اطلاعات را به بهترین و ساده‌ترین شکل به نمایش می‌گذارند اما مزیت این نوع محتوا تنها به همین محدود نیست. قابلیت به اشتراک گذاشته شدن اینفوگرافیک هم زیاد است. تنها باید چند نکته را رعایت کنید:

  1. گزینه‌های به‌اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را فعال کنید.
  2. اینفوگرافیکتان را در وبسایت‌های اینفوگرافیک ثبت کنید.
  3. آن را در خبرنامه ماهانه خود قرار دهید
  4. از بیش از یک‌بار به اشتراک گذاشتن اینفوگرافیک خود نترسید و آن را جاهای مختلف قرار دهید.
  5. جای‌گذاری کردن embed code
  6. نسخه‌های کم‌حجم از اینفوگرافیک خود قرار دهید تا قابلیت ارسال در شبکه‌های اجتماع، پست وبلاگ یا حتی بیانیه‌های مطبوعاتی را داشته باشد.

4.    اینفوگرافیک می‌تواند اعتبار برند ایجاد کند

اینفوگرافیک‌های جالب و آموزنده می‌توانند این فرصت را ایجاد کنند تا مخاطبان درباره‌ی کسب و کار و کالاهای شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. این نوع محتوا می‌تواند صدای رسا و قدرتمند برند شما باشد. زمانی که بتوانید اطلاعات خوبی را در اختیار مخاطبان بگذارید و به‌عنوان یک متخصص در حوزه‌ی کاری خودتان شناخته شوید کم‌کم جایگاهی به‌عنوان یک رهبر فکری ایجاد خواهید کرد و همین به شما و کسب‌وکارتان اعتبار می‌بخشد. برای ساخت یک اینفوگرافیک معتبر از نکات زیر استفاده کنید:

  1. یک اینفوگرافیک خوب باید مبحثی ارزشمند را مطرح کند.
  2. یک استراتژی مناسب برای طراحی اینفوگرافیک در نظر بگیرید و روی استراتژی خودتان بمانید.
  3. اینفوگرافیک‌های خود را در سایت‌های مرتبطی که اعتبار زیادی دارند منتشر کنید.
  4. محتوایی تولید کنید که یک کاربر معمولی هم بتواند از آن استفاده کند، مسائل را پیچیده نکنید.
  5. اینفوگرافیک‌های خود را با اینفلوئنسرهای  قابل‌اعتماد در صنعت خود به اشتراک بگذارید.
  6. از یک طراح ماهر کمک بگیرید و اینفوگرافیک‌هایی در سطح حرفه‌ای تولید کنید.

5.    اینفوگرافیک‌ها مکمل استراتژی برندسازی شما هستند

برای داشتن یک استراتژي بازاریابی محتوای موفق، باید پیام و هویت برند شما هماهنگ باشد. در واقع اگر شخصی اینفوگرافیک شما را در سایت خودتان یا سایت دیگری یا در شبکه‌های اجتماعی می‌بیند باید بلافاصله متوجه شود این اینفوگرافیک شماست. اگر بتوانید این کار را درست انجام دهید به‌زودی مخاطبانتان طراحی منحصربه‌فرد شما را خواهند شناخت. وقت بگذارید و همه چیز را شخصی‌سازی کنید. از سایز و فونت گرفته تا رنگ‌ها و تمپلیت و هر چیز دیگری. سعی کنید چیزی خلق کنید که با هویت شما سازگار باشد و پس از مدتی متوجه خواهید شد که چقدر در برندسازی پیش افتاده‌اید و اعتبار به دست آورده‌اید.

6.    به کمک اینفوگرافیک می‌توانید بک لینک‌هایی با کیفیت بالا داشته باشید

لینک‌سازی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر کسب‌وکاری باید انجام دهد. این کار به شما این امکان را می‌دهد که در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل، رتبه‌ی بالاتری به دست آورید.

بااین‌حال لینک‌ها باید از وبسایت‌های مرتبط و باکیفیت که خودشان قدرت بالایی دارند آمده باشند تا برای کسب و کار شما مزیت حساب شوند. یکی از بهترین راه‌های به‌دست‌آوردن بک‌لینک استفاده از اینفوگرافیک است. حتی وبسایت‌هایی که اغلب به انتشار پست مهمان علاقه‌ای نشان نمی‌دهند هم ممکن است حاضر باشند یک اینفوگرافیک را منتشر کنند. همچنین اگر اینفوگرافیک شما یک منبع ارزشمند باشد احتمالاً تمایل نشان خواهند داد که به آن لینک بدهند. همه‌ی این‌ها در نهایت اعتبار شما را بیشتر می‌کند و باعث می‌شود بتوانید تعامل بهتری با کاربران داشته باشید.

7.    اینفوگرافیک به بهبود SEO سایت شما کمک می‌کند

اینفوگرافیک یکی از ابزارهای مؤثر، برای هدایت ترافیک بیشتر به وبسایت شما، بهبود نرخ بازگشت سرمایه یا ROI و افزایش نرخ تبدیل هستند. به چند اینفوگرافیک آخری که دیده‌اید فکر کنید و به یاد بیاورید آن‌ها را کجا دیده‌اید. این نوع محتوا به طور گسترده و به‌صورت آنلاین برای اهداف مختلف، از جمله بازاریابی ایمیلی، پست‌های وبلاگ، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و… استفاده می‌شود. در نتیجه احتمالاً همین امروز هنگام وب گردی با تلفن همراه یا صفحه دسکتاپتان آن را دیده‌اید. اینفوگرافیک‌ها بسیار متنوع‌اند و این فرصت را ایجاد می‌کنند بیشتر از همیشه دیده شوید.

ایجاد، اشتراک‌گذاری و استفاده از اینفوگرافیک در پلتفرم‌های مختلف ساده است و هنگامی این کار را درست انجام دهید به افزایش تعامل و نرخ تبدیل خواهد انجامید. همچنین می‌توانید برای بیشتر دیده‌شدن صفحات وبسایت در موتورهای جستجو، عنوان و توضیحات اینفوگرافیک و متن جایگزین را وارد کنید.

راه‌های زیادی برای بهبود سئوی سایت وجود دارد و یکی از آن‌ها این است که مطمئن شوید اینفوگرافیک‌ها قابل به‌اشتراک‌گذاری هستند. اگر این فرایند به‌خوبی اتفاق بیفتد باعث افزایش لینک به وبسایت شما می‌شود و در نتیجه شانس شما برای بالا آمدن در جست‌وجوها افزایش پیدا خواهد کرد.

8.    اینفوگرافیک به شما کمک می‌کند داستان بگویید

در یک اینفوگرافیک می‌توانید از ابزارهای بصری مختلف مانند نمودارها، چارت‌ها و گراف‌ها استفاده کنید تا به مفاهیم پیچیده را به‌سادگی در اختیار دیگران بگذارید. اینفوگرافیک این فرصت را ایجاد کرده است که از تصاویر و متن هم‌زمان استفاده کنید و در نتیجه دستتان بازتر خواهد بود.

اینفوگرافیک‌ها اغلب برای مقاصد بازاریابی استفاده می‌شوند اما ممکن است آن‌ها را در تحقیقات علمی یا گزارش‌های اجتماعی هم ببینید. هرچند این نوع محتوا بسیار جذاب است اما اگر نتواند چیز جدیدی به مخاطب بگوید خیلی سریع هم کنار گذاشته خواهد شد.

اگر بتوانید اینفوگرافیکی تهیه کنید که متنی داستان‌گونه و قانع‌کننده داشته باشد و تصاویر و داده‌های مرتبط را به شکلی متعادل در کنار آن‌ها قرار دهد به یک ابزار قدرتمند رسیده‌اید. این کار مانند نوشتن یک کتاب خوب است، باید به‌قدری مهم و گیرا باشید که فرد حاضر باشد وقت بگذارد و ابتدا تا انتهای کتاب را بخواند. داستان‌های جذاب ساختار، نقطه‌ی عطف و هدف مشخصی دارند. اینفوگرافیک شما هم باید همین‌طور باشد.

9.    ردیابی نتایج اینفوگرافیک ساده است

مانند هر کار دیگری که در حوزه‌ی بازاریابی انجام می‌شود شما باید نتایج سرمایه‌گذاری روی یک اینفوگرافیک را بدانید تا سرمایه و زمان کافی به آن اختصاص دهید. در بعضی فعالیت‌های بازاریابی اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه دشوار است و نمی‌توانید به‌درستی بفهمید چه اتفاقی افتاده اما درباره‌ی اینفوگرافیک این مشکل وجود ندارد.

با ردیابی مناسب، تعیین اینکه چگونه تلاش‌های بازاریابی شما در حوزه اینفوگرافیک نتیجه داده است نسبتاً آسان است. در ابتدا باید برای هر اینفوگرافیک یک لندینگ‌پیج یا صفحه فرود ایجاد کنید. از یک پلتفرم تجزیه‌وتحلیل برای تعیین منبع ترافیک، رفتار کاربر در وبسایت و بازدید از هر صفحه استفاده کنید. می‌توانید از یک سرچ معکوس استفاده کنید تا بفهمید اینفوگرافیک شما در چه وبسایت‌هایی استفاده شده است. ممکن است لازم باشد با وبسایت‌هایی که محتوای شما را بدون اجازه پست کرده‌اند تماس بگیرید یا بخواهید ارتباطات بیشتری برقرار کنید.

10.اینفوگرافیک‌ها خوانایی را افزایش می‌دهند

اینفوگرافیک همان راه حلی است که به خوانندگان شما اجازه می‌دهد محتوای متن‌های سنگین را به‌راحتی هضم کنند و بهتر از آن بهره ببرند. همان‌طور که دنیا به سمت بصری شدن پیش می‌رود و افراد تصویر را به نوشته، ترجیح می‌دهند، پلتفرم‌های تصویری مانند اینستاگرام و تیک تاک بیشتر طرفدار پیدا می‌کنند.

یکی از مزایای اینفوگرافیک‌ها این است که داستانی بصری را منتقل می‌کنند و  بیشتر افراد می‌توانند به کمک آن‌ها چیزهای زیادی یاد بگیرند. برای بهبود خوانایی اینفوگرافیک‌ها می‌توانید از راه‌حل‌های زیر استفاده کنید:

  1. از رنگ‌های جذابی استفاده کنید که متعلق به برند شما هستند.
  2. چیدمان‌های مختلف را امتحان کنید تا دریابید مخاطب به کدام بهترین واکنش را نشان می‌دهد.
  3. یک الگوی اولیه برای شروع ایجاد کنید و پس از انجام تست‌های A/B کافی، آن را گسترش دهید.
  4. از نوشته‌های طولانی پرهیز کنید و در عوض روی مهم‌ترین اطلاعات تمرکز کنید.
  5. تولید تعداد کمی اینفوگرافیک جذاب و سطح بالا بهتر از تولید چندین اینفوگرافیک متوسط است.

جمع‌بندی

همان‌طور که در بالا نشان داده شد، اینفوگرافیک‌ها مزایای زیادی را در اختیار مخاطبان می‌گذارند و اجازه می‌دهند ترافیک باکیفیت را هدایت کنید. کسب اعتبار بیشتر، بهبود سئو و گسترش دانش تنها تعدادی از مزایای دیگر این نوع محتوا هستند. همچنین ثابت شده است که اینفوگرافیک بیشتر از محتوای متنی بر مخاطب تأثیر می‌گذارد.

مطالب پیشنهادی

تضمین کیفیت محتوا

قیمت رقابتی

خدمات ویژه حمل و نقل

تحویل سریع سفارش

فرایند کاملا آنلاین

با دیجی‌کالا

خدمات مشتریان

راهنما

همراه ما باشید!

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید

برای استفاده از مطالب دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت نوآوران فن آوازه (فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا) است.

سرویس حمل و نقل رایگان

ویژه خدمات کارخانه محتوا

+

%30 تخفیف اولین سفارش درج و عکاسی

کد تخفیف : CF#LOG#F#

مخصوص فروشندگان استان کرج

سرویس حمل و نقل رایگان

ویژه خدمات کارخانه محتوا

+

%30 تخفیف اولین سفارش درج و عکاسی

کد تخفیف : CF#LOG#F#

مخصوص فروشندگان استان کرج