لوگو کارخانه محتوا3

۱۰ مدل عکاسی محصول

‎عکاسی محصول همه جا وجود دارد. به هر مجله‌ای که نگاه می‌کنید، در هر بروشوری، تبلیغات فضای باز و در سراسر اینترنت انواع مختلفی از عکاسی محصول وجود دارد که برای تبلیغ کالاهای مختلف به کار می‌روند.

عکاسی بخش مهمی از فرایند فروش است. تصاویر به شناخته شدن برند شما کمک می‌کند و باعث می‌شود نرخ فروش بالا برود. به عنوان مثال، خرید آنلاین را در نظر بگیرید. فرض کنید به دنبال یک کیف دوربین جدید برای تجهیزاتتان هستید و به فروشگاه آنلاینی که پیش از آن، از آن خرید کرده‌اید برمی‌گردید اگر فقط توضیحات کیف دوربین در آن وجود داشته باشد و هیچ تصویری نباشد، خرید می‌کنید؟

پاسخ بیشتر مردم به این سوال خیر است. عکس محصول است که ویژگی‌های آن را به درستی نشان می‌دهد. بیشتر مردم اول عکس محصول را می‌بینند و در ادامه توضیحات را می‌خوانند تا مطمئن شوند محصول موردنظر با نیازهایشان همخوانی دارد. عکس محصول چیزهای زیادی درباره‌ی اندازه، شکل و رنگ و حتی نحوه‌ی استفاده از محصول را می‌گوید.

عکاسی محصول انواع مختلفی دارد. از تصاویر ساده‌ی استودیویی که از محصولات ثبت شده‌اند تا عکس‌های لایف استایل و عکس‌هایی که کاربرد محصول را نشان می‌دهند و… .در اینجا به ۱۰ نوع عکاسی محصول و رویکردشان اشاره خواهیم کرد.

1.    عکس‌های ساده استودیویی محصول

این روزها عکاسی محصول بیشتر از هر زمان دیگری طرفدار دارد و دلیل آن ساده است. دنیای ما، دنیای خرید آنلاین است و روزانه میلیون‌ها محصول به این روش به فروش می‌رسند. در این شرایط نیاز به عکاسی خوب و تمیز محصول وجود دارد.

برای عکاسی از محصولات مختلف باید رویکردهای مختلفی را در پیش بگیرید. برای مثال، عکاسی از یک بطری عطر نورپردازی متفاوتی نسبت به عکاسی از بسته‌بندی محصولات نیاز دارد. موضوع بعدی تفاوت میان اهداف کسب و کارهاست. برای خرده فروشان آنلاینی که محصولات متنوعی را می‌فروشند، سرعت و کارایی هنگام عکس برداری از محصولات اهمیت زیادی دارد. بنابراین آن‌ها معمولاً یک استودیوی ثابت دارند و همه محصولات در یک وضعیت ثابت عکسبرداری می‌شوند.

بطری آبی که در بالا می‌بینید یک نمونه‌ی کامل از نورپردازی ساده یک کالا در زمینه سفید است. جزئیات محصول به خوبی دیده می‌شوند و پس زمینه‌ی سفید به خوبی اجازه می‌دهد شفافیت کالا و رنگ آن به نمایش در بیایند. این عکس به وضوح به خریدار می‌گوید جنس این محصول چیست و ظاهر آن چگونه است.

این نکته را در نظر بگیرید که در فروشگاه‌های حضوری، خریدار می‌تواند محصول را به دست بگیرد و احساس کند. در خرید آنلاین این گزینه وجود ندارد، بنابراین تصویر محصول است که باید خریدار را مجاب کند تا کالا را بخرد.

2.    عکس هایی با پس زمینه سفید

یکی از رایج‌ترین عکس‌های محصول، عکس پس زمینه سفید است و این موضوع دلایل مختلفی دارد. اولین دلیل این مسئله این است که محصول زمانی که در پس زمینه‌ی سفید شناور به نظر می‌رسد بیشتر جلب توجه می‌کند. می‌توانید با استفاده از نرم افزاری مانند فتوشاپ محصول را انتخاب کرده و پس زمینه را کاملاً حذف کنید. این نوع عکس‌ها در آمازون بیشتر از هر فروشگاه دیگری دیده می‌شوند. این نوع عکس‌ها بیشتر اوقات در کاتالوگ محصول دیده می‌شوند.

این کیف‌های کمپینگ که برای صخره نوردان طراحی شده‌اند روی پس زمینه سفید عکس برداری شده‌اند.همان طور که در سمت چپ می‌بینید، پس زمینه سفید تمیز نیست. سایه‌ها در فرایند ادیت پاک شده‌اند و تصویر در کاتالوگ محصول بدون هیچ تیرگی‌ای قرار گرفته است.

3.    استفاده از مقیاس برای نمایش اندازه محصول

ایجاد مقیاس یک رویکرد عکاسی است که اندازه یک محصول و میزان بزرگی یا کوچکی آن را برای خریدار مشخص می‌کند. به این ترتیب خریدار می‌تواند تصویر ذهنی خود را از محصول کامل کند. برای مثال می‌توانید از یک کیف روی شانه‌ی یک مدل عکس بگیرید یا قوطی شامپو را در دست عکاسی کنید تا خریدار بفهمد کالا چقدر با انتظاراتش همخوانی دارد و چه کارهایی برایش انجام می‌دهد.

4.    گروه بندی محصولات

یکی از راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید گزینه‌های موجود را به خریداران نشان دهید ثبت تصویر از گروهی از محصولات است. برای مثال می‌توانید از چند رنگ مختلف یک رژلب یا هر محصول آرایشی دیگری کنار هم عکاسی کنید یا تصویر پنج کلاه  را که سبک و رنگ‌های متنوعی دارند، ثبت کنید. گروه بندی محصولات راهی برای به تصویر کشیدن شکل، تنوع و اندازه محصولات در قالب یک عکس محصول است.

5.    عکاسی لایف استایل از محصول

این روش عکاسی راهی است که در آن کاربردی به نمایش گذاشته می‌شود که محصول برایش طراحی شده است. عکاسی لایف استایل موردعلاقه‌ی طراحان است و در بسیاری از کاتالوگ‌ها به کار گرفته می‌شود؛ زیرا به کمک این تصاویر خریدار این امکان را پیدا می‌کند تا محصول و شرایطش را در زمان استفاده ببیند و تاثیر آن بر زندگی‌اش را به شکل محسوس متوجه شود. با این روش خریدار می‌تواند با اطمینان بیشتری تصمیم بگیرد آیا محصول ارائه شده همان چیزی است که احتیاج دارد یا خیر.

برای مثال در این عکس یکی از موقعیت‌هایی به تصویر کشیده شده است که این شلوارک ورزشی به کار می‌آید. در کنار این کار، سایر طرح‌های شلوارک روی مانکن عکاسی شده‌اند و از تلفیق عکس‌ها باهم، تصویر موثری ایجاد شده است که مشتری را تشویق می‌کند بیشتر روی این محصول تمرکز کند.

6.    ست آپ‌های استودیویی

بسیاری از محصولات را در استودیوهای مخصوص عکسبرداری می‌کنند تا شرایط کاملاً تحت کنترل باشد. در این شرایط می‌توانید محصول خود را در موقعیتی قرار دهید که از آن عکس بگیرید و نگران وزش باد یا چیزهای مشابه نباشید. همچنین می‌توانید ست آپ مشخصی تهیه کنید که با جا به جا کردن کالاها  تغییر نکند. در ضمن می‌توانید تنظیمات نوری مشخصی انجام دهید که برای بیشتر کالاها قابل استفاده‌اند.

7.    عکاسی روی مانکن

استفاده از مانکن برای عکاسی محصولات پوشیدنی، انتخابی عالی است و ظاهر سه بعدی به محصول می‌دهد. مانکن‌ها در ابعاد و اندازه‌ها و فرم‌های مختلف تولید شده‌اند و می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که بهترین مدل لباس یا ساعت موردنظرتان را به نمایش بگذارد. در مرحله ادیت می‌توانید قسمت‌های اضافه مانکن را حذف کنید تا یک تصویر سه بعدی شیک داشته باشید.

برای مثال در فرایند ثبت عکس بالا، شلوارک ورزشی را به مانکن پوشاندند  و با نورپردازی مناسب عکس‌های سه بعدی را ثبت کردند. سپس ادیتور قسمت‌های اضافی را پاک کرد و عکس را در کاتالوگ محصول قرار داد.

8.    تصاویر محصول non traditional یا غیر مرسوم

بعضی وقت‌ها لازم است عکس محصولی داشته باشید که در حقیقت یک محصول را نشان نمی‌دهد. این عکس‌ها درست مانند عکس محصول تنظیم می‌شوند اما محصول خاصی در آن‌ها وجود ندارد. این نوع عکاسی، برای فروختن کالا نیست بلکه یک ایده یا خدمت را می‎‌فروشد.

برای مثال در عکس کادوهای بسته بندی شده شما محصول خاصی را نمی‌بینید اما این نوع عکس می‌تواند تبلیغی برای خدمات بسته بندی و کادو کردن کالاها رباشد.

9.    محصولات آویزان شده

یکی از راه‌هایی که برای نشان دادن تصویر بهتری از محصولات وجود دارد آویزان کردن آن‌هاست. این کار مانند پوشاندن لباس به مانکن باعث می‌شود کالا سه بعدی به نظر برسد. در مرحله ادیت نخ‌های آویز یا هر تکیه‌گاهی که برای محصول استفاده کرده‌اید حذف می‌شود و نتیجه یک تصویر واضح سه بعدی است. به این صورت، این حس در مخاطب ایجاد می‌شود که مشغول دیدن خود کالاست.

10.عکاسی از محصولات بزرگ

کالاهایی که ابعاد بزرگی دارند، بسته به وزن و حجمشان می‌توانند چالش‌های مختلفی ایجاد کنند. ممکن است عکاسی از یک محصول بزرگ از نظر مکان، نورپردازی و استراتژی شبیه محصولات معمول باشد با این تفاوت ابعاد بزرگ‌تر است.

برای مثال این عکس گروهی از کیسه‌های پودر کوهنوردی به عنوان عکس محصول گرفته شده است تا به عنوان تبلیغ در مجله چاپ شود. شاید عکاسی از هر کیف به صورت جداگانه یا ایجاد یک چیدمان کوچک و جمع و جور آسان‌تر بود اما مدیر هنری می‌خواست یک عکس حاوی همه کیف‌ها داشته باشد. این به مفهوم تبلیغ برمی‌گشت و البته طراحی انجام شده یک کیف در برابر تمام کیف‌ها بود. برای عملی شدن این شکل از عکاسی تمام کیف‌ها روی یک زمینه‎‌ی سفید بدون درز گذاشته شد و عکاس از بالا روی نردبان تصویر را ثبت کرد.

دستگاه ریخته‌گری صنعتی که در عکس بالا می‎بینید بیش از یک تن وزن دارد. طبیعی است که جا به جا کردن آن به استودیو منطقی نیست بنابراین عکاسان با تجهیزات عکاسی از جمله پرده‌ی آبی به کارخانه رفتند و  مسئولان کارخانه با جرثقیل قطعه را در ستاپ عکاسی قرار دارند تا تصویربرداری انجام شود. این عکس در مرحله ادیت هم به خوبی پردازش شده است. برای کالای به این بزرگی نورپردازی هم مسئله است. لایت باکس‌ها اغلب برای کالاهایی با اندازه‌ی کوچک طراحی شده‌اند و برای محصول این چنینی کاربردی نیستند در چنین شرایطی عکاس‌ها خلاقیتشان را به کار می‌برند و از صفحه‌های نیمه شفاف و قرار دادن منبع نور در پشت آن برای گسترش نور به سراسر محصول استفاده می‌کنند. همخوانی اندازه منبع نور با اندازه محصول یک موضوع حیاتی است.

نتیجه گیری و جمع بندی

در پایان باید گفت، عکاسی خوب، تمیز و باکیفیت از محصول برای شما و برند تجاری‌تان و هر شکل کسب‌وکاری حیاتی است. ‌مهم‌ترین موضوعی که باید در اینجا در نظر داشته باشید این است که استراتژی مناسبی را برای عکاسی از هر محصول انتخاب کنید. در حقیقت باید در شرایطی عکس بگیرید که محصول به بهترین شکل به نمایش گذاشته شود. برای مثال: فلز و شیشه معمولاً به دلیل انعکاس نور در سطح کالا روشن دیده می‌شوند، برای بسته‌بندی‌های مقوایی لازم است از روش‌های نورپردازی درست استفاده کنید تا تصویر حجم درستی پیدا کند و عکاسی از پوشاک در فضای باز باعث می‌شود نور طبیعی به نشان دادن شکل و بافت محصول کمک کند.

باتوجه به اینکه عکس محصول را برای کجا می‌خواهید و قصد دارید چگونه از آن استفاده کنید باید عکس‌های کافی از زوایای مختلف ثبت کنید تا ابعاد مختلف محصول کاملاً ثبت شده باشد. تاثیر عکاسی خوب و باکیفیت خیلی زود در کسب و کار شما نمایان خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

تضمین کیفیت محتوا

قیمت رقابتی

خدمات ویژه حمل و نقل

تحویل سریع سفارش

فرایند کاملا آنلاین

با دیجی‌کالا

خدمات مشتریان

راهنما

همراه ما باشید!

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید

برای استفاده از مطالب دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت نوآوران فن آوازه (فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا) است.

سرویس حمل و نقل رایگان

ویژه خدمات کارخانه محتوا

+

%30 تخفیف اولین سفارش درج و عکاسی

کد تخفیف : CF#LOG#F#

مخصوص فروشندگان استان کرج

سرویس حمل و نقل رایگان

ویژه خدمات کارخانه محتوا

+

%30 تخفیف اولین سفارش درج و عکاسی

کد تخفیف : CF#LOG#F#

مخصوص فروشندگان استان کرج